Rovio Entertainment Oyj                         Pörssitiedote                                         28.10.2021 klo 9.30

Rovion taloudellinen raportointi ja yhtiökokous vuonna 2022

Rovio Entertainment Oyj julkaisee taloudelliset raporttinsa vuonna 2022 seuraavasti:

- Tilinpäätöstiedote tilivuodelta 2021 perjantaina 11.2.2022
- Osavuosikatsaus tammi-maaliskuulta 2022 perjantaina 29.4.2022
- Puolivuotiskatsaus tammi-kesäkuulta 2022 torstaina 11.8.2022
- Osavuosikatsaus tammi-syyskuulta 2022 perjantaina 28.10.2022.

Rovion vuosikertomus 2021 julkaistaan vain sähköisessä muodossa yhtiön verkkosivuilla https://investors.rovio.com/fi viimeistään viikolla 11, 2022.

Rovion varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi torstaina 7.4.2022.

Yllä luetellut tapahtumat tulevat ladattavina kalenterimerkintöinä nähtäville yhtiön verkkosivuilla sijaitsevaan sijoittajakalenteriin https://investors.rovio.com/fi/tiedotteet-ja-tapahtumat/sijoittajakalenteri.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Rene Lindell, talousjohtaja

Jakelu:

Rovio lyhyesti
Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 4,5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009, ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä ja yhtiöllä on seitsemän pelistudiota – kaksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), Kööpenhaminassa (Tanska), Montrealissa ja Torontossa (Kanada) sekä vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Roviolla on toimipisteet myös Kiinassa ja Yhdysvalloissa. Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Rovio on vuonna 2003 perustettu mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö. Rovio luo ja kehittää mobiilipelejä free-to-playmallilla. Pelit pohjautuvat yhtiön Angry Birds - brändiin sekä muihin yhtiön omiin uusiin pelibrändeihin. Valmiin pelin yhtiö julkaisee itse digitaalisissa jakelualustoissa (App Store, Google Play). Lisäksi yhtiö lisensoi Angry Birds -brändiä kuluttajatuotteisiin, elokuviin, animaatioihin ja muuhu viihteeseen. Valtaosa yhtiön liikevaihdosta tulee peliliiketoiminnasta ja loput brändilisensoinnista. Maantieteellisesti Rovion liiketoiminnan painopiste on länsimarkkinoilla.