Etsi

Rovio Entertainment Oyj                           Lehdistötiedote                           14.01.2020

Tilinpäätöstiedotteen 2019 julkaisuajankohta

Rovio Entertainment Oyj julkaisee vuoden 2019 tilinpäätöstiedotteen 12.2.2020 klo 09:00. Raportti on julkaisemisen jälkeen nähtävillä yhtiön verkkosivuilla: http://www.rovio.com/fi/sijoittajat .

Rovio järjestää vuoden 2019 tilinpäätöstä koskevan englanninkielisen audiocastin ja puhelinkonferenssin kysymys ja vastaus -osiolla analyytikoille, lehdistölle ja instituutionaalisille sijoittajille 12.2.2020 klo 14.00. Tilaisuus on katsottavissa suorana http://www.rovio.com/fi/sijoittajat-sijoittajakalenteri, ja myöhemmin samana päivänä tallenteena.

Puhelinkonferenssin numerot:

PIN: 58862747#

Suomi: +358 981 710 310
Ruotsi: +46 856 642 651
Yhdistyneet kuningaskunnat: +44 333 300 0804
Yhdysvallat: +1 855 857 0686

Rovio Entertainment Oyj noudattaa 30 päivän hiljaista jaksoa ennen tilinpäätöksen julkistamista. Hiljainen jakso alkoi 13.1.2020.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Rene Lindell, talousjohtaja

Jakelu:
Nasdaq Helsinki Ltd
Key media
www.rovio.com

Rovio lyhyesti:
Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on jo tähän mennessä ladattu 4,5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, joka oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa, ja jonka jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin elokuussa 2019. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)

Rovio on peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä sekä harjoittaa lisensointiliiketoimintaa eri viihde- ja kuluttajatuotekategorioissa. Yhtiö tunnetaan parhaiten sen luomasta maailmanlaajuisesta Angry Birds ‑brändistä, joka syntyi suositusta mobiilipelistä ja on sittemmin laajentunut useisiin muihin peleihin, animaatiosarjoihin, Angry Birds ‑elokuvaan, aktiviteettipuistoihin ja erilaisiin kuluttajatuotteisiin, joita kolmannet osapuolet valmistavat Roviolta saamiensa lisenssien perusteella.