Saga Furs Oyj pörssitiedote 11.6.2019 klo 18.35

Saga Fursin kesäkuun kettuhuutokauppa päättyi tänään 500 000 siniketunnahan tarjontaan. Siniketun nahkojen hintataso säilyi lähes maaliskuun huutokaupan tasolla, ja tarjonta myytiin 90-prosenttisesti. Hintatasoon vaikutti muun muassa Kiinan valuutan lievä heikentyminen. 50 000 Blue Shadow -ketunnahan tarjonta myytiin 100-prosenttisesti ja vakaaseen hintatasoon. Myös maanantaina myytyjen Blue Frost -nahkojen hintataso oli lähes ennallaan, ja niistä myytiin 90 prosenttia. Kaikkien myytyjen ketunnahkojen keskihinnaksi tuli noin 68 euroa.

”Huutokauppaan osallistuu yli 450 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Päämarkkina Kiina oli tänään erityisen aktiivinen. Huutokaupasta ostettiin merkittäviä määriä ketunnahkoja myös Etelä-Koreaan, Turkkiin, Venäjälle ja eurooppalaiselle muotiteollisuudelle. Vakaan hintatason uskotaan edesauttavan sitä, että suomalaisia siniketunnahkoja käytetään ensi talven mallistoissa Kiinassa”, toimitusjohtaja Pertti Fallenius sanoo.

Saga Fursin huutokauppa jatkuu huomenna 12.6. minkinnahkojen myynnillä. Viikonlopun yli maanantaihin 17.6. jatkuvassa minkkihuutokaupassa on tarjolla monipuolinen noin 4 miljoonan minkinnahan valikoima. Yhtiö antaa koko huutokauppaa koskevan pörssitiedotteen maanantaina 17.6.2019.

Viestintäpäällikkö Tytti Kotipelto, sähköposti [email protected], puh. 040 511 5172

www.sagafurs.com

Saga Furs on kansainvälinen turkishuutokauppayhtiö, jonka ydinvahvuuksia ovat tarkkaan valvottu turkisten tuotantoketju, alan laajin huipputurkisten tarjonta ja korkea toiminnallinen laatu. Saga Furs Oyj on alansa ainoa julkisesti noteerattu yhtiö maailmassa. Sen yhteistyökumppanit ulottuvat turkisten kasvattajista ja nahkojen toimittajista vaatetusteollisuuteen ja kansainvälisiin muotitaloihin.