Etsi

Sanoma Oyj, Pörssitiedote, 25.3.2020 klo 19.05

Sanoma aloittaa omien osakkeiden hankinnan kannustinjärjestelmäänsä varten
Sanoma Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa yhtiön omien osakkeiden hankinnan varsinaisen yhtiökokouksen 25.3.2020 antaman valtuutuksen perusteella. Osakkeet hankitaan käytettäväksi osana yhtiön kannustinjärjestelmää. Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on 304 000, joka vastaa 0,19 %:a yhtiön kaikista osakkeista. Osakkeiden hankintaan käytetään enintään 3,4 milj. euroa. Osakkeet hankitaan Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan. Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 26.3.2020 ja lopetetaan viimeistään 31.1.2021.

Varsinainen yhtiökokous valtuutti 25.3.2020 hallituksen päättämään enintään 16 000 000 yhtiön oman osakkeen (n. 9,8 % yhtiön kaikista osakkeista) hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä. Osakkeet hankitaan yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla.

Sanoma Oyj:llä on yhteensä 163 565 663 osaketta. Sanoman Oyj:n omistuksessa on tällä hetkellä 224 977 omaa osaketta.

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhde- ja yritysvastuujohtaja, p. 040 560 5601

Sanoma

Sanoma on oppimisen ja median edelläkävijä, jolla on päivittäin vaikutus miljoonien ihmisten elämään. Autamme opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja, tarjoamme kuluttajille merkityksellistä sisältöä ja yritysasiakkaillemme ainutlaatuisia markkinointiratkaisuja.

Tänään toimimme kymmenessä maassa, mm. Suomessa, Hollannissa ja Puolassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 900 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 3 500 ammattilaista. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi.

Sanoma on oppimisen ja median yhtiö. Yhtiön liiketoimintaa on auttaa opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja, tarjoamaan kuluttajille merkityksellistä sisältöä ja yritysasiakkaille markkinointiratkaisuja.

Sanoma toimii Suomessa, Hollannissa, Puolassa, Belgiassa ja Ruotsissa. Vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja se työllisti yli 4 400 ammattilaista. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi.