Copyright © 2021. Inderes Oyj. All rights reserved.

Sanoma Oyj, Sijoittajauutinen, 1.6.2021 11.15


Sanoma ostaa loput festivaali- ja tapahtumaliiketoimintansa osakkeet


Sanoma on kasvattanut omistusosuutensa festivaali- ja tapahtumajärjestäjä Nelonen Media Live Oy:stä 60 %:sta 100 %:iin. Myyjä on N.C.D. Production Oy:n perustaja, jolta Sanoma osti enemmistöosuuden vuonna 2018.

Nelonen Media Live on Suomen suurin festivaali- ja tapahtumajärjestäjä, ja sen ohjelmistoon kuuluu noin 20 tapahtumaa vuosittain. Koronaviruspandemian vuoksi vuonna 2020 tapahtumia ei järjestetty lainkaan, ja yhtiön liikevaihto oli lähellä nollaa (2019: 35 milj. euroa). Suuria tapahtumia koskevien rajoitusten puitteissa Nelonen Media Live toivoo voivansa järjestää noin puolet vuosittaisista tapahtumistaan kesäkaudella 2021, vaikka osallistujamääriä saatetaankin edelleen rajoittaa.


Lisätietoja 

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhde- ja yritysvastuujohtaja, puh. 040 560 5601 

Sanoma 

Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä. 

Oppimisen tuotteemme ja palvelumme auttavat opettajia kehittämään lasten taitoja niin, että jokainen saavuttaisi parhaat mahdolliset oppimistulokset. Tarjoamme painettuja ja digitaalisia oppimateriaaleja sekä digitaalisia oppimis- ja opetusalustoja ala- ja yläkouluihin sekä toiselle asteelle. Haluamme kasvattaa liiketoimintaamme Euroopassa. 

Mediamme Suomessa tarjoavat riippumatonta journalismia ja kiinnostavaa viihdettä tulevillekin sukupolville. Ainutlaatuinen monikanavainen portfoliomme mahdollistaa kumppaneillemme markkinoiden laajimman peiton ja vaikuttavimmat markkinointiratkaisut. 

Nykyään toimimme yhdessätoista Euroopan maassa ja työllistämme lähes 5 000 ammattilaista. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli n. 1,1 miljardia euroa ja operatiivinen liikevoittoprosentti ilman hankintamenojen poistoja 14,7 %. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi


Sanoma on vuonna 1889 perustettu yhtiö, joka koostuu kahdesta itsenäisestä liiketoiminnosta Learningista ja Media Finlandista koostuva oppimis- ja media-alan konserni. Yhtiöllä on oppimisen liiketoimintoja 11 maassa, kun taas medialiiketoimintaa tehdään vain Suomessa. Sanomalla on johtava markkina-asema Hollannin, Espanjan, Puolan, Suomen ja Belgian oppimateriaalien ja oppimisratkaisujen markkinalla sekä Suomen mediamarkkinalla. Yhtiön tunnettuja kotimaisia mediabrändejä ja tuotteita ovat mm. Helsingin Sanomat, Iltasanomat, Nelonen, Ruutu, Radio Suomipop ja Aku Ankka.