Sanoma Oyj, pörssitiedote, 7.9.2021 klo 16.30

Sanoman taloudellinen raportointi vuonna 2022

Sanoma julkistaa taloudelliset katsauksensa vuonna 2022 seuraavasti:

Tilinpäätöstiedote 2021                             perjantaina 11.2.
Osavuosikatsaus 1.1.–31.3.2022                perjantaina 29.4.
Puolivuosikatsaus 1.1.–30.6.2022              keskiviikkona 27.7.
Osavuosikatsaus 1.1.–30.9.2022               torstaina 27.10.

Sanoma noudattaa 30 päivän hiljaista jaksoa ennen taloudellisten katsausten julkistamista.

Sanoman tilinpäätös ja hallituksen toimintakertomus vuodelta 2021 julkistetaan viikolla 9, joka alkaa 28.2.2022.

Sanoma Oyj:n varsinainen yhtiökokous 2022 on suunniteltu pidettäväksi torstaina 7.4.2022 Helsingissä. Hallitus kutsuu varsinaisen yhtiökokouksen koolle myöhemmin. Osakkeenomistaja voi vaatia yhtiökokoukselle kuuluvan asian sisällyttämistä yhtiökokouksen esityslistalle. Jotta vaatimus huomioidaan, se tulee toimittaa kirjallisena yhtiön hallitukselle viimeistään perjantaina 14.1.2022.

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhde- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 040 560 5601

Sanoma

Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.

Oppimisen tuotteemme ja palvelumme auttavat opettajia kehittämään lasten taitoja niin, että jokainen saavuttaisi parhaat mahdolliset oppimistulokset. Tarjoamme painettuja ja digitaalisia oppimateriaaleja sekä digitaalisia oppimis- ja opetusalustoja ala- ja yläkouluihin sekä toiselle asteelle. Haluamme kasvattaa liiketoimintaamme Euroopassa.

Mediamme Suomessa tarjoavat riippumatonta journalismia ja kiinnostavaa viihdettä tulevillekin sukupolville. Ainutlaatuinen monikanavainen portfoliomme mahdollistaa kumppaneillemme markkinoiden laajimman peiton ja vaikuttavimmat markkinointiratkaisut.

Nykyään toimimme yhdessätoista Euroopan maassa ja työllistämme lähes 5 000 ammattilaista. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli n. 1,1 miljardia euroa ja operatiivinen liikevoittoprosentti ilman hankintamenojen poistoja 14,7 %. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi.

Sanoma on vuonna 1889 perustettu yhtiö, joka koostuu kahdesta itsenäisestä liiketoiminnosta Learningista ja Media Finlandista koostuva oppimis- ja media-alan konserni. Yhtiöllä on oppimisen liiketoimintoja 11 maassa, kun taas medialiiketoimintaa tehdään vain Suomessa. Sanomalla on johtava markkina-asema Hollannin, Espanjan, Puolan, Suomen ja Belgian oppimateriaalien ja oppimisratkaisujen markkinalla sekä Suomen mediamarkkinalla. Yhtiön tunnettuja kotimaisia mediabrändejä ja tuotteita ovat mm. Helsingin Sanomat, Iltasanomat, Nelonen, Ruutu, Radio Suomipop ja Aku Ankka.