Siili Solutions Oyj Pörssitiedote 13.4.2021 klo 10.45

Siili Solutions Oyj on toteuttanut 13.4.2021 yrityskaupan, jolla Siilin omistusosuus tytäryhtiössään VALA Group Oy:ssä kasvoi 81,4 %:iin. Ennen toteutettua kauppaa Siilin omistusosuus VALAsta oli 60 %. VALAlla on henkilöstön optio-ohjelma, joka tulee laimentamaan vuoden 2023 loppuun mennessä kaikkien nykyisten omistajien osakeomistusta enintään 8 %. Siili julkaisi kauppaan liittyvän alkuperäisen tiedotteen 14.1.2021.

Lopullinen kauppahinta liittyen 21,4 %:n osuuden hankintaan VALAn osakekannasta on noin 4,76 miljoonaa euroa, joka sisältää noin 1,30 miljoonan euron korvauksen yhtiön nettokassasta. Kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan käteisvastikkeella, joka on rahoitettu kaupan toteutumisen yhteydessä nostettavalla pankkilainalla.

Toimitusjohtaja Marko Somerma Puhelin: 050 518 1496, sähköposti: marko.somerma(at)siili.com

Jakelu:
www.siili.com/fi

Siili Solutions lyhyesti
Siili Solutions Oyj on digitaalisen muotoilutoimiston ja teknologian moniosaajan ainutlaatuinen yhdistelmä. Kaiken työmme lähtökohtana on syvällinen ymmärrys ihmisen käyttäytymisestä. Siili on asiakkaalle paras kumppani, kun haetaan kasvua, tehokkuutta ja kilpailuetua digitaalisin keinoin. Siilillä on toimistot Suomessa, Saksassa, Puolassa, Unkarissa, Hollannissa, Isossa-Britanniassa ja USA:ssa. Siili Solutions Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla. Siili on kasvanut kannattavasti perustamisestaan vuodesta 2005 lähtien. www.siili.com/fi

Siili on vuonna 2005 perustettu teknologiariippumaton ohjelmistojärjestelmien luovaan suunnitteluun ja tekniseen toteutukseen erikoistunut konsulttiyritys. Yhtiön keihäänkärkenä on yhdistää digitaalinen muotoilutoimisto ja teknologinen moniosaaja. Yhtiön nykyiset ratkaisualueet kattavat osaajaresurssien vuokrauksen, asiakasräätälöityjen uusien digipalveluiden suunnittelun ja kehityksen, kokonaisvaltaisten IT-ratkaisujen toimituksen, ohjelmistoautomaation, pilvipalvelut ja autoteollisuuden digitalisaatioratkaisut. Siili on yksi Suomen IT-markkinan keskisuurista toimijoista.