Siili Solutions Oyj Pörssitiedote 23.8.2021 kello 17.30

Siili Solutions Oyj:n hallitus ja toimitusjohtaja Marko Somerma ovat sopineet, että Somerma jättää Siili Solutions Oyj:n toimitusjohtajan tehtävänsä. Siilin hallitus on tänään nimittänyt vt. toimitusjohtajaksi Pasi Ropposen, joka on työskennellyt Siilillä vuodesta 2012 eri johtotehtävissä, viimeksi kaupallisena johtajana. Hakuprosessi uuden toimitusjohtajan valitsemiseksi on käynnistetty.

”Haluamme hallituksen puolesta kiittää Markoa Siilin strategian terävöittämisestä, muutoksen käynnistämisestä sekä konsernin sisäisten prosessien merkittävästä uudistamisesta. Yhtiön seuraavassa kehitysvaiheessa tavoittelemme entistä kannattavampaa kasvua niin kotimaan toiminnoissa kuin kansainvälisesti, sekä jatkamme Digital Experience -strategian toteuttamista, erityisesti panostamalla ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen ja ihmiskeskeiseen kulttuuriin”, kommentoi hallituksen puheenjohtaja Harry Brade.

”Haluan kiittää kaikkia kollegoja ja asiakkaita yhteisistä hetkistä tässä Siilin tärkeässä muutosvaiheessa. Olen erityisen iloinen, että koronasta huolimatta Siilin uusi Digital Experience -strategia etenee, brändi ja toimintamalli on uudistettu, ja että saimme aikaan Siilin kansainvälisessä liiketoiminnassa läpimurron Supercharge-yrityskaupan ja Siili Auton turnaroundin kautta. Tästä on hyvä jatkaa kasvun seuraavaan vaiheeseen”, sanoo Marko Somerma.

Siili Solutions Oyj

Hallituksen puheenjohtaja Harry Brade
puhelin: 040 844 6704, sähköposti: harry.brade(at)lamy.fi

Jakelu:
www.siili.com/fi

Siili Solutions lyhyesti:
Siili Solutions Oyj on digitaalisen muotoilutoimiston ja teknologian moniosaajan ainutlaatuinen yhdistelmä. Kaiken työmme lähtökohtana on syvällinen ymmärrys ihmisen käyttäytymisestä. Siili on asiakkaalle paras kumppani, kun haetaan kasvua, tehokkuutta ja kilpailuetua digitaalisin keinoin. Siilillä on toimistot Suomessa, Saksassa, Puolassa, Unkarissa, Hollannissa, Isossa-Britanniassa ja USA:ssa. Siili Solutions Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla. Siili on kasvanut kannattavasti perustamisestaan vuodesta 2005 lähtien. www.siili.com/fi

Liite

Siili on vuonna 2005 perustettu teknologiariippumaton ohjelmistojärjestelmien luovaan suunnitteluun ja tekniseen toteutukseen erikoistunut konsulttiyritys. Yhtiön keihäänkärkenä on yhdistää digitaalinen muotoilutoimisto ja teknologinen moniosaaja. Yhtiön nykyiset ratkaisualueet kattavat osaajaresurssien vuokrauksen, asiakasräätälöityjen uusien digipalveluiden suunnittelun ja kehityksen, kokonaisvaltaisten IT-ratkaisujen toimituksen, ohjelmistoautomaation, pilvipalvelut ja autoteollisuuden digitalisaatioratkaisut. Siili on yksi Suomen IT-markkinan keskisuurista toimijoista.