Soprano Oyj sijoittajauutiset 19.5.2022 klo 15.30

Soprano myy venäläisen tytäryhtiönsä

Soprano on myynyt konsernin koulutusyhtiö MIF Russian sen toimivalle johdolle tänään allekirjoitetulla myyntisopimuksella. Soprano oli aiemmin keskeyttänyt koulutusmyynnin Venäjällä Venäjän hyökättyä Ukrainaan.

MIF Russia on toiminut Venäjällä Pietarissa vuodesta 2005 ja sillä on neljä venäläistä työntekijää. Myynnin lopettamisella ja yhtiön myynnillä ei ole merkittävää tulosvaikusta Soprano Oyj konserniin.

Toimitusjohtaja Pauliina Lautanen-Nissi: ”Tuomitsemme voimakkaasti Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Hyökkäyksen vuoksi toiminnan jatkaminen Venäjällä ei ole mahdollista ja tehty myyntipäätös on arvojemme mukainen. Toimivan johdon kanssa löydetty ratkaisu on paras kaikkien osapuolten kannalta.”

Soprano Oyj

Toimitusjohtaja Pauliina-Lautanen-Nissi, 050 3516 277, [email protected]

Soprano Group – Elinikäistä oppimista ammattilaisille

Soprano Group on kasvuhakuinen koulutusyhtiö, joka keskittyy ammattilaisten elinikäiseen oppimiseen. Oppiminen tapahtuu yhä monipuolisemmin, digitaaliset etäkurssit ja itseopiskeltavat verkkokurssit ovat vakiinnuttaneet paikkaansa perinteisen läsnäkoulutuksen rinnalle. Soprano Group tarjoaa asiakkaiden hyödyksi parhaat koulutussisällöt, menetelmät ja teknologiat.

Parhaan asiakaskokemuksen takaavat kokeneet tekijät Informator Tieturi Groupissa, Management Institute of Finland MIFissä ja MIF Academyssä. Palvelemme kuudessa kaupungissa Suomessa ja Ruotsissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 11,0 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 80 henkeä. Sopranon osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.soprano.fiwww.mif.fi , www.tieturi.fiwww.informator.se

Soprano on vuonna 1984 perustettu Pohjoismaiden johtavia koulutusorganisaatioita. Yhtiö on kahdesta itsenäisestä, työelämän koulutus- ja valmennuspalveluihin keskittyneestä operatiivisesta yhtiöstä ja kahdesta IT-palveluita tarjoavasta osakkuusyhtiöstä koostuva koulutusliiketoiminnan kehitysyhtiö. Kehitysyhtiön tavoin Soprano sijoittaa toiminnassaan yhtiöihin, jotka tarjoavat koulutuspalveluita etenkin verkon yli tai verkossa. Koulutusvienti tasaamaan paikallisia suhdanteita Yhtiön päämarkkina-alueet ovat Suomi ja Ruotsi.