Etsi

OUTOTEC OYJ   PÖRSSITIEDOTE   25.3.2020 KLO 20.45

S&P Global Ratings muutti Metso Outotecin näkymät ’vakaista’ ’negatiivisiksi’ mutta vahvisti alustavan ’BBB-’-luottoluokituksen

S&P Global Ratings vahvisti alustavan ’BBB-’-luottoluokituksen Metso Outotecille mutta muutti sen näkymät ’vakaista’ ’negatiivisiksi’.

Järjestelystä lyhyesti

Outotec tiedotti 4.7.2019, että sen hallitus on hyväksynyt suunnitelman yhdistää Metso Minerals -liiketoiminta ja Outotec uudeksi yhtiöksi nimeltään Metso Outotec. Transaktio toteutetaan Metson osittaisjakautumisella siten, että kaikki Metso Minerals -liiketoimintaan liittyvät varat ja vastuut siirtyvät Outotecille. Outotec ja Metso odottavat tämänhetkisen näkemyksen mukaan yhdistymisen tapahtuvan 30.6.2020.

OUTOTEC

Jari Ålgars, talous- ja rahoitusjohtaja
puhelin 020 529 211

sähköposti: [email protected]

JAKELU:
NASDAQ Helsinki
www.outotec.com

Liite

Toiminta-ajatuksenaan maapallon luonnonvarojen kestävä käyttö, Outotec kehittää ympäristön kannalta kestäviä teknologisia ratkaisuja, jotka takaavat parhaan mahdollisen tuoton asiakkaan investoinnille koko sen elinkaaren ajan. Kaikkia Outotecin teknologioita yhdistää se, että niiden avulla luonnonvarat saadaan hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti, mahdollisimman pienin ympäristövaikutuksin, energiaa ja investointeja säästäen.