Etsi

[image]

"Kun varaston laajennus valmistuu elokuussa, se mahdollistaa tehokkaamman sisäisen logistiikan ja varastoinnin," sanoo SSAB Europen putkiliiketoiminnasta vastaava johtaja Kari Väliaho.

Investoinnin seuraava vaihe alkaa nykyisen ohutseinäputkilinja H3:n purkamisella ja jatkuu uuden putkilinjan asentamisella. Tämä työ valmistuu vuoden loppuun mennessä. Joulukuussa aloitetaan putkipalkkilinja H4:n purku ja uuden linjan asennustyöt.

"Hämeenlinnan putkitehtaan investointeihin liittyvien töiden odotetaan valmistuvan vuoden 2020 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä," Kari Väliaho kertoo.

"Hämeenlinnan putkitehtaalla työskentelee nyt 120 henkilöä ja työntekijämäärän odotetaan kasvavan linjojen valmistuttua.

Varaston teräsrakenteet ja julkisivuelementit on toimittanut SSAB-konserniin kuuluva Ruukki Construction.

Kari Väliaho, SSAB Europe, Tubular products, [email protected],puh. +358 40 354 3232

SSAB on johtava ja maailmanlaajuisesti toimiva teräsyhtiö. Yhtiön liiketoiminta voidaan jakaa viiteen segmenttiin, jotka ovat SSAB Special Steels, SSAB Europe, SSAB Americas, Tibnor ja Ruukki Construction. SSAB Special Steels -divisioonalla on hyvin monipuolinen ja laaja palvelutarjonta, ja siihen kuuluu mm. varastot, tekninen asiakastuki sekä suunnittelu- ja esikäsittelyyn liittyvät palvelut. Tibnor on esikäsittelypalveluiden tarjoaja, sekä merkittävä jakelija. SSAB Americas sen sijaan on Pohjois-Amerikan suurin teräslevyjen tuottaja ja toimittaja.