SSAB on päättänyt käynnistää Covid-19-pandemian myötä heikkona jatkuvasta markkinatilanteesta ja taloudellisesta kehityksestä johtuen yt-neuvottelut Suomen toiminnoissaan. Neuvottelut koskevat sekä lomautuksia että mahdollisia irtisanomisia. Neuvottelujen piirissä on SSAB-konsernin Suomen henkilöstö, poislukien tytäryhtiöt Ruukki Construction ja Tibnor. Henkilöstön mahdollinen vähennystarve on 40 henkilöä.

Lomautettavien tarkka määrä ja lomautusten pituus ratkeavat neuvotteluissa. Mahdolliset lomautukset ja irtisanomiset alkaisivat aikaisintaan viikolla 43. Jo aiemmin sekä toisella että kolmannella vuosineljänneksellä on Suomen toiminnoissa jouduttu turvautumaan lomautuksiin heikentyneen markkinatilanteen takia ja myös Ruotsissa on ollut käytössä lyhennetty työaika ja vastaavia järjestelyjä.

Lisätietoja: Olavi Huhtala, SSAB Europe -divisioonan johtaja,
olavi.huhtala @ssab.com, puh. +358 20 592 9157
Atte Kaksonen, mediasuhteet Suomessa, atte.kaksonen @ssab.com, tel. +358 50 3143 634
Mia Widell, Press Relations Manager, Sweden, mia.widell @ssab.com, tel +46 76 527 2501

SSAB on pitkälle erikoistunut, maailmanlaajuisesti toimiva teräsyhtiö, jonka toimintaa ohjaavat läheiset suhteet asiakkaisiin. SSAB kehittää erikoislujia teräksiä ja tarjoaa palveluja, joilla saadaan aikaan suorituskykyisempiä ja kestävämpiä tuotteita.