STORA ENSO OYJ JOHTOHENKILÖIDEN LIIKETOIMET 28.4.2021 klo 9.00

Stora Enson 19.3.2021 pidetty yhtiökokous päätti, että hallituksen jäsenten vuosipalkkio maksetaan yhtiön osakkeina ja rahana siten, että 40 %:lla vuosipalkkiosta hankitaan hallituksen jäsenten nimiin ja lukuun Stora Enson R-osakkeita markkinoilta, ja loput vuosipalkkiosta maksetaan rahana. Tämän päätöksen mukaisesti Mikko Helanderille on hankittu osakkeita seuraavasti:
Stora Enso Oyj - Johdon liiketoimet

____________________________________________

Ilmoitusvelvollinen

Nimi: Helander, Mikko

Asema: Hallituksen jäsen/varajäsen

Liikkeeseenlaskija: Stora Enso Oyj

LEI: 7437000ZP669LKUTZ738

Ilmoituksen luonne: ENSIMMÄINEN ILMOITUS

Viitenumero: 7437000ZP669LKUTZ738_20210427082828_2

____________________________________________

Liiketoimen päivämäärä: 2021-04-26

Kauppapaikka: NASDAQ HELSINKI LTD (XHEL)

Instrumenttityyppi: OSAKE

ISIN: FI0009005961

Liiketoimen luonne: OSAKEPALKKION VASTAANOTTAMINEN

Liiketoimien yksityiskohtaiset tiedot

(1): Volyymi: 1 831 Yksikköhinta: 0,00 EUR

Liiketoimien yhdistetyt tiedot

(1): Volyymi: 1 831 Keskihinta: 0,00 EUR

Konsernin hallituksen jäsenten omistamien Stora Enson osakkeiden kokonaismäärä on verkkosivuillamme (https://www.storaenso.com/fi-fi/investors/governance/insiders/pdmr-ownership).

Hanne Karrinaho
talousviestintäjohtaja

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen
sijoittajasuhdejohtaja
puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 23 000 henkilöä ja myyntiä yli 50 maahan. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 8,6 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com/investors (http://www.storaenso.com/investors/)

STORA ENSO OYJ

Stora Enso on vuonna 1998 perustettu yhtiö, joka kehittää ja valmistaa puuhun ja biomassaan perustuvia ratkaisuja maailmanlaajuisesti monien eri alojen toimijoille ja moniin käyttökohteisiin. Yhtiön ratkaisuja on käytössä monilla aloilla, kuten rakennusalalla, vähittäiskaupassa, elintarvike- ja panimoteollisuudessa, tehdasteollisuudessa, julkaisualalla, lääketeollisuudessa, kosmetiikkateollisuudessa, makeisteollisuudessa, hygieniatuotteissa ja tekstiileissä. Konsernissa työskentelee ihmisiä yli 30 maassa, ja yhtiö on julkisesti noteerattu Helsingin ja Tukholman pörsseissä.