STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.6.2021 klo 9.00

Stora Enson A-osakkeita on muunnettu R-osakkeiksi 1.5.2021-31.5.2021 kahden muuntovaatimuksen perusteella yhteensä 325 kappaletta. Nämä osakkeet on merkitty kaupparekisteriin tänään 15.6.2021 ja kaupankäynti osakkeilla alkaa 16.6.2021.
Osakkeet jakautuvat muunnon jälkeen seuraavasti:

A-osakkeet 176 250 470
R-osakkeet 612 369 517
Yhteensä 788 619 987

Jokainen A-osake ja kymmenen R-osaketta tuottavat yhden äänen. Osakkeiden tuottama kokonaisäänimäärä muunnon jälkeen on vähintään 237 487 421.

Hanne Karrinaho
talousviestintäjohtaja
Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen
sijoittajasuhdejohtaja
puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 23 000 henkilöä ja myyntiä yli 50 maahan. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 8,6 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com/investors (http://www.storaenso.com/investors/)

STORA ENSO OYJ

Stora Enso on vuonna 1998 perustettu yhtiö, joka kehittää ja valmistaa puuhun ja biomassaan perustuvia ratkaisuja maailmanlaajuisesti monien eri alojen toimijoille ja moniin käyttökohteisiin. Yhtiön ratkaisuja on käytössä monilla aloilla, kuten rakennusalalla, vähittäiskaupassa, elintarvike- ja panimoteollisuudessa, tehdasteollisuudessa, julkaisualalla, lääketeollisuudessa, kosmetiikkateollisuudessa, makeisteollisuudessa, hygieniatuotteissa ja tekstiileissä. Konsernissa työskentelee ihmisiä yli 30 maassa, ja yhtiö on julkisesti noteerattu Helsingin ja Tukholman pörsseissä.