Suominen Oyj:n lehdistötiedote 29.9.2021 klo 15.00 (EET)

Suominen on tuonut markkinoille toisen kuitukangastuotteen, HYDRASPUN® Regalin, joka on saanut valmistajien Fine to Flush -yleissertifikaatin Water UK:lta. HYDRASPUN® Regal kehitettiin, koska markkinoilla on tarve wc:stä huuhdeltaville pyyhkeille, jotka hajoavat jätevedessä Water UK:n huuhtelustandardin mukaisesti.

”HYDRASPUN® Regal on kehitetty laajentamaan tuotevalikoimaamme siten, että se täyttää Ison-Britannian uusimmat hajoavuusstandardit ja Fine to Flush -standardit. Se, että saimme jälleen Fine to Flush -sertifikaatin Water UK:lta, on Suomiselle merkittävä saavutus”, sanoo Johanna Kivistö, Manager, Category Management, Europe.

HYDRASPUN® Regal on valmistettu muovittomista ja biohajoavista raaka-aineista eli se sisältää vain selluloosakuituja. Suuren sellupitoisuuden vuoksi HYDRASPUN® Regalilla on myös pieni hiilijalanjälki. HYDRASPUN® Regal on konkreettinen osoitus Suomisen visiosta olla edelläkävijä innovatiivisissa ja vastuullisissa kuitukankaissa.

Suominen oli ensimmäinen kuitukangasmateriaalien valmistaja, joka sai valmistajille tarkoitetun Fine to Flush -yleissertifikaatin Water UK:lta. Ensimmäinen sertifikaatti myönnettiin HYDRASPUN® Royalille keväällä 2020.

Johanna Kivistö, Manager, Category Management, Europe, puh. 050 911 1294
[email protected]

Sijoittajasuhteet ja mediayhteyshenkilö:
Emilia Peltola, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 050 540 9747
[email protected]

Suominen on vuonna 1898 perustettu kuitukangasvalmistaja, joka toimii globaaleilla markkinoilla. Suominen luo arvoa hankkimalla kuituraakaaineita ja valmistamalla niistä kuitukankaita, joita asiakkaat jatkojalostavat tuotteiksi sekä kuluttajille että ammattikäyttöön. Suomisella on kaksi liiketoiminta-aluetta: Amerikat ja Eurooppa, joista Amerikat on suurempi. Suominen on myös maailmanlaajuinen markkinajohtaja ja yksi maailman suurimmista vesineulausteknologialla valmistettujen kuitukankaiden valmistajista.