Suominen Oyj:n lehdistötiedote 29.9.2021 klo 15.00 (EET)

Suominen on kehittänyt hajoavuudeltaan entistäkin paremman wc:stä huuhdeltavan kuitukankaan, HYDRASPUN® Aquaflon. HYDRASPUN® Aquaflo hajoaa lähes yhtä hyvin kuin kuiva wc-paperi, mutta on ensiluokkaisen paksu ja siten mukava käyttää. Uutuustuotteellaan HYDRASPUN® Aquaflo Suominen määrittää uuden standardin hajoaville kuitukankaille.

Suomisen uusi huuhdeltava kuitukangasmateriaali HYDRASPUN® Aquaflo läpäisi riippumattomissa testeissä sekä International Water Services Flushability Group (IWSFG) että INDA- ja EDANA-järjestöjen (GD4) asettamat hajoavuusvaatimukset.

”Olemme erittäin ylpeitä HYDRASPUN® Aquaflon lanseerauksesta. Sen 100-prosenttinen selluloosakuitukoostumus kielii vastuullisesta ja kestävästä alkuperästä. Lisäksi se hajoaa nopeasti jätevedessä ja voidaan käsitellä biohajoavana, joten kuluttajat saavat koko elinkaareltaan ympäristöystävällisen vaihtoehdon henkilökohtaiseen hygieniaan. Kuiva wc-paperi on todettu viemäristössä parhaiten hajoavaksi materiaaliksi, ja HYDRASPUN® Aquaflo kehitettiin tämän tiedon pohjalta”, kertoo Andrew Charleston, Manager, Category Management, Americas.

HYDRASPUN® Aquaflo on todiste Suomisen kyvystä tehdä alan johtavia innovaatioita ja että Suominen on edelläkävijä innovatiivisissa sekä vastuullisissa kuitukankaissa.

Andrew Charleston, Manager, Category Management, Americas, puh. +1 (860) 373 2619
[email protected]

Sijoittajasuhteet ja mediayhteyshenkilö:
Emilia Peltola, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 50540 9747
[email protected]

Suominen on vuonna 1898 perustettu kuitukangasvalmistaja, joka toimii globaaleilla markkinoilla. Suominen luo arvoa hankkimalla kuituraakaaineita ja valmistamalla niistä kuitukankaita, joita asiakkaat jatkojalostavat tuotteiksi sekä kuluttajille että ammattikäyttöön. Suomisella on kaksi liiketoiminta-aluetta: Amerikat ja Eurooppa, joista Amerikat on suurempi. Suominen on myös maailmanlaajuinen markkinajohtaja ja yksi maailman suurimmista vesineulausteknologialla valmistettujen kuitukankaiden valmistajista.