TAALERI OYJ                                 LEHDISTÖTIEDOTE                     12.6.2019          KLO 11:35

Taaleri mukaan listautumismarkkinalle

Taaleri-konsernin yritysrahoituspalveluja tarjoava tytäryhtiö Taaleri Kapitaali Oy on saanut Hyväksytty Neuvonantaja -statuksen Nasdaq First North -markkinapaikalla. Jatkossa Taaleri Kapitaalin palvelutarjontaan kuuluvat myös listautumisannit sekä pörssin päämarkkinalla että Nasdaqin First North -markkinapaikalla.

”Taaleri Kapitaalin tiimin jäsenet ovat olleet mukana järjestämässä lukuisia listautumisanteja Pohjoismaissa ja Baltiassa, ja ovat aikaisemmin toimineet Hyväksyttyinä Neuvonantajina useille suomalaisille yhtiöille Nasdaq First North -markkinapaikalla. Listautumispalveluiden tarjoaminen on siksi luonteva askel Taalerin yritysrahoitustoiminnan laajentuessa”, Taaleri Oyj:n toimitusjohtaja Robin Lindahl sanoo.

Taaleri arvioi markkinoilla olevan edelleen kysyntää listautumisille

Taaleri-konserniin kuuluvan Taaleri Kapitaali Oy:n toimitusjohtaja Vesa Heikkilä arvioi, että Suomen markkinoilla on edelleen tilaa uusille listautumisille. Nasdaq First North -markkinapaikasta on viime vuosina muodostunut merkittävä rahoituskanava pohjoismaalaisille yrityksille, mutta listattujen suomalaisyritysten määrä on selvästi jäljessä Ruotsia. Tällä hetkellä Suomen First North -markkinapaikalle on listattu 30 yhtiötä. Ruotsissa määrä on kymmenkertainen.

”Helsingin pörssistä puuttuu yli 200 yhtiötä, jos verrataan Suomen ja Ruotsin kansantalouksia. Useampien yritysten pitäisi myös Suomessa harkita First North -listautumista rahoitusvaihtoehtona. Sijoittajien keskuudessa on edelleen kysyntää laadukkaille, nopeasti kasvaville yrityksille.” Vesa Heikkilä toteaa.

Nasdaqin First North -markkinapaikalle listautuvien yritysten sääntely on kevyempää kuin pörssin päämarkkinalla, mikä madaltaa kasvuyritysten kynnystä hakea pääomia markkinoilta ja laajentaa omistajapohjaa. Samalla se on ponnahduslauta pörssin päämarkkinalle.

”Listautuminen ei ole pelkästään rahoituskeino, vaan se myös parantaa yhtiön tunnettuutta ja uskottavuutta kaikissa sidosryhmissä”, Heikkilä toteaa.

Taaleri Kapitaali tarjoaa asiakkailleen kaiken kattavaa yritysrahoituspalvelua muun muassa oman ja vieraan pääoman ehtoisia rahoitusjärjestelyjä, pörssilistautumisia, ja yritysjärjestelyjä.

”Palvelemme kumppanina koko elinkaaren ajan kaikenkokoisia yrityksiä, kasvuyhtiöistä suuryrityksiin. Taaleri Kapitaalin asiakaskuntaan kuuluu myös sijoitusyhtiöitä, perheitä, pääomarahastoja, institutionaalisia sijoittajia ja julkisyhteisöjä”, Vesa Heikkilä listaa.

Taaleri Oyj

Toimitusjohtaja Vesa Heikkilä, Taaleri Kapitaali Oy, p. 050 355 4541, [email protected]

Lisätietoja Taaleri Kapitaalista www.taalerikapitaali.com

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Lisäksi konserni tekee sijoituksia omasta taseestaan.

Taalerilla oli 2018 lopussa hallinnoitavia varoja 5,7 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 5 400. Taaleri Oyj:llä on noin 4 100 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi
www.garantia.fi

Taaleri Twitterissä

Sophie Jolly, viestintäjohtaja, [email protected], puh. 040 828 7317

Taaleri on finanssitalo, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri tarjoaa varainhoito- ja rahoituspalveluita institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Taaleri-konserni koostuu nykyisellään emoyhtiö Taaleri Oyj:stä sekä neljästä liiketoiminnallisesta tytäryhtiöstä: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Sijoitus Oy sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiö Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja.