TAALERI OYJ                                             PÖRSSITIEDOTE                  19.6.2019 klo 11.30

Taaleri Oyj:n tammi-kesäkuun 2019 liikevoittoprosentin arvioidaan jäävän 20 – 25 prosenttiin ja vastaavasti koko vuoden 2019 liikevoittoprosentti jää hieman viime vuodesta

Ensimmäisen vuosipuoliskon perusteella Taaleri Oyj arvioi myös koko vuoden liikevoittoprosentin jäävän hieman viime vuodesta. Lasku johtuu lähinnä Varainhoidon liiketoimintasegmentin jatkuvien tuottojen heikkenemisestä ensimmäisellä vuosipuoliskolla sekä suunniteltujen hankkeiden toteutumisten siirtymisestä vuoden 2019 toiselle vuosipuoliskolle.

Taalerin pitkän aikavälin tavoitteet ovat: liikevoitto vähintään 20 prosenttia, oman pääoman tuotto vähintään 15 prosenttia ja omavaraisuusaste vähintään 30 prosenttia.

Taaleri Oyj julkaisee 15.8.2019 puolivuosikatsauksensa tammi-kesäkuulta 2019.

Taaleri Oyj

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Robin Lindahl, Taaleri Oyj, tel. 050 595 9616, [email protected]
Talousjohtaja Minna Smedsten, Taaleri Oyj, tel. 040 700 1738, [email protected]

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Lisäksi konserni tekee sijoituksia omasta taseestaan.

Taalerilla oli 2018 lopussa hallinnoitavia varoja 5,7 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 5 400. Taaleri Oyj:llä on noin 4 100 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi
www.garantia.fi

Taaleri Twitterissä

Sophie Jolly, viestintäjohtaja, [email protected], puh. 040 828 7317

Taaleri on finanssitalo, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri tarjoaa varainhoito- ja rahoituspalveluita institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Taaleri-konserni koostuu nykyisellään emoyhtiö Taaleri Oyj:stä sekä neljästä liiketoiminnallisesta tytäryhtiöstä: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Sijoitus Oy sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiö Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja.