Etsi

Rapala VMC Oyj
30.10.2019 klo 16.00

TÄSMÄYTYSPÄIVÄ JA MAKSUPÄIVÄ VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN 2019 PÄÄTTÄMÄLLE TOISELLE OSINKOERÄLLE 0,03 EUROA OSAKKEELTA

Rapala VMC Oyj:n 28.3.2019 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti, että osinkoa maksetaan 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta 0,06 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan kahdessa 0,03 euron suuruisessa erässä. Varsinainen yhtiökokous päätti, että ensimmäinen osinkoerä 0,03 euroa osakkeelta maksetaan huhtikuussa 2019 ja toinen erä 0,03 euroa osakkeelta marraskuussa 2019.

Rapala VMC Oyj:n hallitus on 30.10.2019 päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti, että toisen osinkoerän (0,03 euroa osakkeelta) maksupäivä on 8.11.2019 ja täsmäytyspäivä 1.11.2019.

Helsingissä, 30.10.2019

RAPALA VMC OYJ

Lisätietoja antaa:
Olli Aho, lakiasiainjohtaja, p. 09 7562 540

Jakelu: Nasdaq Helsinki ja keskeiset tiedotusvälineet

Rapala-konserni on maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkei-den ja fileointiveitsien valmistaja ja myyjä. Konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja se on yksi Pohjoismaiden johtavista ulkoilu-, metsästys- ja talviurheilutuotteiden jakelijoista. Rapalan jakeluyhtiöver-kosto on alan kattavin. Päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa, Venäjällä, Indonesiassa ja Englannissa. Rapala konsernin brändiportfolioon kuuluu alan johtava brändi, Rapala, ja muita maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten VMC, Sufix, Storm, Blue Fox, Luhr Jensen, Williamson, Dynamite Baits, Mora Ice, StrikeMaster, Marttiini ja Peltonen sekä 13 Fishing Yhdysvaltain ulkopuolella. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 262 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 2 700 henkilöä 42 maassa. Rapala VMC Oyj:n osakkeella on käyty kauppaa Nasdaq Helsingissä vuodesta 1998.

Liite

Rapala VMC Oyj on maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja ja myyjä. Rapala-konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja se on yksi Pohjoismaiden johtavista ulkoilu-, metsästys- ja talviurheilutuotteiden jakelijoista. Konsernin omien jakeluyhtiöiden verkosto 35 maassa on alan kattavin. Konsernin päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa, Venäjällä, Indonesiassa ja Englannissa.