Tecnotree Oyj Pörssitiedote 23.6.2021 klo 9.45

MTN on valinnut Tecnotreen digitaaliseen muutosprojektiin viidelle toimialueelleen Afrikassa. Viisivuotisen sopimuksen mukaisesti Tecnotree toimittaa Digital BSS Suite 5:nsä MTN Beninissä, MTN eSwatinissa, MTN Sambiassa, MTN South Sudanissa ja MTN Norsunluurannikolla auttaakseen nopeuttamaan liiketoiminnan kasvua, lisäämään ketteryyttä ja parantamaan toiminnan tehokkuutta. TM Forum -standardien mukainen Digital BSS Suite 5 antaa MTN:lle mahdollisuuden toimittaa nopeasti uusia ja kiinnostavia pilvipohjaisia digitaalisia palveluja asiakkailleen kaikissa liiketoimintaprosesseissa ja kanavissa.

Projekti toimitetaan digitaalisesti ja se sisältää tuoteohjelmistojen lisensointi, toteutus ja muutoksen jälkeiset palvelut MTN:n Ambition 2025-aloitteen tukemiseksi. Lisäksi monivaiheinen strateginen muutoshanke päivittää nykyiset Tecnotree-järjestelmät uudeksi huipputekniseksi Tecnotree Digital Suite -sovellukseksi, joka koostuu yli kymmenestä tuotteesta, jotka palvelevat sekä kuluttajia ja yrityksiä.

Tecnotree on vuonna 1978 perustettu kansainvälisesti operoiva ja teleoperaattoreiden palvelemiseen keskittynyt IT-ratkaisutoimittaja. Asiakkailleen Tecnotree tarjoaa pilvipohjaisia järjestelmiä nykyisten tuotteiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan, näiden taustalla olevien prosessien digitalisoimisiin sekä asiakkaan kokeman arvon kasvattamiseen. Yhtiön tuoteportfolio kattaa teleoperaattoreiden liiketoimintatukijärjestelmien lähes koko kentän (order-to-cash).