TELESTE OYJ     PÖRSSITIEDOTE     18.5.2021     KLO 16:00

Teleste Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen liputusilmoitus

Teleste Oyj on vastaanottanut 18.5.2021 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen Timo Miettiseltä. Ilmoituksen mukaan Timo Miettisen suora ja välillinen osakeomistus määräysvaltayhteisönsä Tianta Oy:n kautta on 17.5.2021 ylittänyt 25 prosenttia Teleste Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä.

Liputusvelvollisen osuus:

% osakkeista ja
äänistä

% osakkeista ja
äänistä rahoitus-
välineiden kautta
Yhteenlaskettu
%-osuus
Kohdeyhtiön
osakkeiden ja
äänten
kokonaismäärä
Osuus liputusrajan
saavuttamisen tai
rikkoutumisen
jälkeen
25,04 %0,0025,04 %18 985 588

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja/
Osakelaji
Osakkeiden ja äänten
Lukumäärä

Osakkeiden ja äänten
%-osuus

Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI00090077285 929 4 748 2980,03 % 25,01 %
A Yhteensä4 754 22725,04 %

Telestellä on yhteensä 18 985 588 osaketta, joista kukin osake tuottaa yhden (1) äänen.

Tietoja liputusvelvollisesta ja koko määräysvaltaketju, jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi%-osuus osakkeista ja äänistä%-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kauttaOsakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Timo Miettinen0,03 %5 929
Tianta Oy25,01 %4 748 298

Liputusilmoituksessa annettu lisätieto:

Tianta Oy on Timo Miettisen määräysvaltayhtiö suoran omistuksen (60 %) kautta.

TELESTE OYJ

Jukka Rinnevaara

LISÄTIETOJA:
Jukka Rinnevaara, puh 02 2605 611

Jakelu:
www.teleste.com

Tietoja Telestestä
Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut sinulle, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2020 Telesten liikevaihto oli 145 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli 858 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Teleste Oyj on vuonna 1954 perustettu kansainvälinen teknologiakonserni, joka toimii tilaajaverkkolaitteiden kehittäjänä, tuottajana ja myyjänä sekä kaapeli- ja teleoperaattoreiden verkkojen palvelutoimittajana. Yhtiö tarjoaa tämän lisäksi videovalvontaan ja matkustajainformaatioon tarvittavia sovelluksia sekä ratkaisuja lähinnä julkisen sektorin asiakkaille ja raideliikenteeseen. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Turussa ja kaikkiaan yhtiöllä on toimipisteitä 20 maassa.