TELESTE OYJ SIJOITTAJAUUTINEN   17.6.2021 klo 14:00

Teleste toimittaa näyttöjä Alstomin juniin, joiden loppuasiakas on PRASA Etelä-Afrikassa

Teleste toimittaa junavaununäyttöjä Alstomin juniin, joiden loppuasiakas on Passenger Rail Agency of South Africa (PRASA) Etelä-Afrikassa. Yhtiöiden välinen sopimus sisältää LED-näyttöjä, jotka valmistetaan Suomessa ja toimitetaan Etelä-Afrikkaan vuosien 2022-2028 aikana. Toimituksen kokonaisarvon odotetaan olevan noin 10 miljoonaa euroa.

Näytöt, mukaanlukien etu-, sivu- ja sisänäytöt, asennetaan noin 400 junavaunuun. Junat valmistaa PRASA:lle Alstomin eteläafrikkainen yhtymä Gibela.

TELESTE OYJ

Jukka Rinnevaara

Jukka Rinnevaara, tel. +358 2 2605 611

Jakelu
Uutismediat
www.teleste.com

Tietoja Telestestä
Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut sinulle, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2020 Telesten liikevaihto oli 145 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli 858 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Teleste Oyj on vuonna 1954 perustettu kansainvälinen teknologiakonserni, joka toimii tilaajaverkkolaitteiden kehittäjänä, tuottajana ja myyjänä sekä kaapeli- ja teleoperaattoreiden verkkojen palvelutoimittajana. Yhtiö tarjoaa tämän lisäksi videovalvontaan ja matkustajainformaatioon tarvittavia sovelluksia sekä ratkaisuja lähinnä julkisen sektorin asiakkaille ja raideliikenteeseen. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Turussa ja kaikkiaan yhtiöllä on toimipisteitä 20 maassa.