Etsi

Tikkurila Oyj, Pörssitiedote, 5.11.2019 klo 17:00

Tikkurila Oyj on allekirjoittanut 160 miljoonan euron laina- ja valmiusluottosopimuksen

Tikkurila Oyj on tänään allekirjoittanut uuden 100 miljoonan euron valmiusluottosopimuksen ja 60 miljoonan euron lainasopimuksen. Nostettavat varat käytetään olemassa olevan 150 miljoonan euron lainasopimuksen (solmittu 18.6.2015) uudelleenrahoittamiseen sekä muihin konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin. Lainasopimuksen laina-aika on viisi vuotta ja laina-aikaa on mahdollista jatkaa yhdellä vuodella.

Rahoitussopimus sisältää yhden taloudellisen kovenantin, joka perustuu Tikkurila-konsernin nettovelkaantumisasteeseen.

Laina- ja valmiusluottosopimuksen koordinaattorina, pääjärjestäjänä ja -välittäjänä toimi Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB), joka on myös lainan agentti. Muut pääjärjestäjät olivat Danske Bank A/S ja UniCredit Bank Austria AG.

Tikkurila Oyj

Tapio Pesola
Viestintä- ja IR-johtaja
+358 44 373 4693, [email protected]

Tikkurila on vahva alueellinen toimija, joka keskittyy Pohjoismaihin ja itäiseen Eurooppaan. Tärkeimmät markkinat ovat Venäjä, Ruotsi, Suomi ja Puola, jotka muodostavat noin 80 prosenttia konsernin liikevaihdosta. Tikkurila on markkinajohtaja kauppa- ja rakennusmaaleissa Venäjällä, Ruotsissa, Suomessa ja Baltian maissa. Tikkurila luottaa toiminnassaan vahvoihin brändeihin ja elinkaariajattelua tukeviin kestäviin tuotteisiin. Vahva laatumielikuva ja markkinajohtajuus ovat yhtiön tärkeimpiä kilpailuetuja.