TIKKURILA OYJ

23.6.2021 klo 17.10

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA TAI ETELÄ-AFRIKASSA TAI NÄIHIN MAIHIN TAI MILLÄÄN MUULLA ALUEELLA TAI MILLEKÄÄN MUULLE ALUEELLE, JOSSA SE OLISI SOVELTUVAN LAIN VASTAINEN.

PPG Finland Oy ("PPG Finland") on 11.6.2021 käynnistänyt Tikkurila Oyj:n ("Tikkurila") vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn aloittamalla osakeyhtiölain 18 luvun 3 §:ssä tarkoitetun välimiesmenettelyn saadakseen omistukseensa kaikki Tikkurilan liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet.

PPG Finlandin edellä mainittua välimiesmenettelyä koskevan hakemuksen johdosta Keskuskauppakamarin lunastuslautakunta on hakenut Itä-Uudenmaan käräjäoikeudelta uskotun miehen määräämistä valvomaan välimiesmenettelyssä Tikkurilan vähemmistöosakkeenomistajien etua lunastusmenettelyn aikana. Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on 22.6.2021 antamallaan päätöksellä määrännyt uskotuksi mieheksi asianajaja Pauliina Tenhusen.

Osakeyhtiölain 18 luvun 5 §:n 2 momentin mukainen PPG Finlandin ilmoitus on tämän tiedotteen liitteenä.

Lisätietoja antaa:

Sanna Lehti, lakiasiainjohtaja,

Tietoa Tikkurilasta

Tikkurila tarjoaa kauppa- ja rakennusmaalituotteita kuluttajille ja ammattilaisille pinnan suojaamiseen ja kaunistamiseen. Lisäksi Tikkurila valmistaa maaleja ja pinnoitteita metalli- ja puuteollisuudenaloille.

Tikkurilan liiketoiminnassa korostuvat korkealuokkainen ja pitkäaikainen tuotekehitys sekä merkittävät markkinointipanostukset. Yhtiön brändejä ovat muun muassa Tikkurila, Beckers, Alcro, Teks ja Vivacolor. Tikkurila käyttää Beckers-tuotemerkkiä vain kauppa- ja rakennusmaaleissaan Skandinavian maissa ja joissakin Itä-Euroopan maissa Aktiebolaget Wilh. Beckerin lisenssillä, joka saatiin vuonna 2001 toteutetun Alcro-Beckers AB:n yrityskaupan yhteydessä. Yhtiön toiminnassa on tärkeää toimiva ja kattava jakeluverkosto, monipuoliset palvelut sekä tehokas toimitusketju. Tikkurilalla on seitsemän (7) tuotantolaitosta kuudessa (6) maassa ja noin kaksituhattaneljäsataa (2 400) työntekijää. Tikkurilan tuotteita on saatavilla yli neljässäkymmenessä (40) maassa. Lisätietoja Yhtiöstä on osoitteessa www.tikkurilagroup.fi.

Liite 1 Osakeyhtiölain mukainen vähemmistöosakkeiden lunastusvaatimus

Tikkurila on vuonna 1862 perustettu pohjoismainen maalialan yritys, jonka pääbrändejä ovat Tikkurila, Alcro ja Beckers. Yhtiön päämarkkinoita ovat Suomi, Ruotsi, Venäjä ja Puola. Tikkurilan tuotteet keskittyvät pääosin premium hinta- ja laatukategoriaan ja niitä on saatavilla noin 40 maassa.