Muutos hallitus/johto/tilintarkastus

14.6.2021 klo 12.30

Tikkurila Oyj tiedotti 13.6.2021, että PPG Industries, Inc.:n Tikkurilan kaikista osakkeista tekemän julkisen ostotarjouksen toteuduttua Tikkurilan toimitusjohtaja Elisa Markula ilmoitti yhtiön hallitukselle päätöksestään jättää yhtiö siirtyäkseen toisen yhtiön toimitusjohtajaksi eri toimialalle. Tikkurilan hallitus on tänään nimittänyt Markus Melkon, hänen nykyisten tehtäviensä lisäksi Tikkurilan talousjohtajana, Tikkurilan väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi, joka nimitys tulee voimaan välittömästi. Elisa Markula jatkaa Tikkurilan palveluksessa erikseen ilmoitettavaan päivämäärään asti sujuvan siirtymän varmistamiseksi.

"Haluan kiittää Elisaa hänen johtajuudestaan ja panoksestaan Tikkurilan hyväksi," sanoi Tim Knavish, PPG:n varatoimitusjohtaja (executive vice president). "Hän on rakentanut vahvan tiimin, joka on toteuttanut strategiaa Tikkurilan liiketoiminnan kannattavaksi kasvattamiseksi. Nämä toimet ovat auttaneet vahvistamaan Tikkurilan arvoa ja mainetta ja olemme tyytyväisiä, että Tikkurila on nyt osa PPG:tä. Toivotamme Elisalle kaikkea hyvää tulevaisuudessa."

"Markus on kokenut johtaja, jolla on ollut merkittävä rooli Tikkurilan liiketoiminnan muutoksessa ja minkä johdosta meillä on hyvät mahdollisuudet jatkaa kasvua ja menestystä. Hänellä on ollut merkittävä rooli liiketoimintastrategian toteuttamisessa ja arvon kasvattamisessa Tikkurilan sidosryhmille."

Markus Melkko aloitti Tikkurilan palveluksessa vuonna 2019 ja on toiminut sen talousjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä.

PPG Finland Oy, PPG:n kokonaan omistama tytäryhtiö, omistaa tällä hetkellä 97,1 prosenttia kaikista Tikkurilan osakkeista ja äänistä. PPG Finland Oy:n oikeus ja velvollisuus lunastaa Tikkurilan vähemmistöosakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin tänään. Tikkurilan 11.6.2021 pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa ehdollisesti valitun hallituksen toimikausi alkoi rekisteröinnin toteuduttua.

Tikkurila Oyj

Michael McGarry
Tikkurilan hallituksen puheenjohtaja

Yhteydenotot Tikkurilan Viestinnän kautta:
puh. 040-535 8989
[email protected]

Tikkurila on vuonna 1862 perustettu pohjoismainen maalialan yritys, jonka pääbrändejä ovat Tikkurila, Alcro ja Beckers. Yhtiön päämarkkinoita ovat Suomi, Ruotsi, Venäjä ja Puola. Tikkurilan tuotteet keskittyvät pääosin premium hinta- ja laatukategoriaan ja niitä on saatavilla noin 40 maassa.