Muutos hallitus/johto/tilintarkastus
13.6. klo 18.00

PPG Industries, Inc.:n Tikkurila kaikista osakkeista tekemän julkisen ostotarjouksen toteuduttua Tikkurilan toimitusjohtaja Elisa Markula on ilmoittanut yhtiön hallitukselle päätöksestään jättää yhtiö siirtyäkseen toisen yhtiön toimitusjohtajaksi eri toimialalle. Markula jatkaa Tikkurilan palveluksessa toistaiseksi varmistaen sujuvan siirtymän ja toimisuhteen päättymisajankohdasta ilmoitetaan erikseen. Elisa Markula on ollut Tikkurilan toimitusjohtaja vuoden 2018 huhtikuusta lähtien.

"Kiitän Elisaa hänen erittäin menestyksellisestä työstään Tikkurilan johdossa viimeisten vuosien aikana. Hänen johdollaan Tikkurila on toteuttanut päättäväisesti strategista toimintasuunnitelmaa tehokkuuden ja kasvun hakemiseksi. Arvostamme hänen vahvaa johtajuuttaan ja panostusta yhtiössä", sanoi Jari Paasikivi, Tikkurilan hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2010.

"Kun aloitin Tikkurilassa huhtikuussa 2018, käynnistimme välittömästi muutosprosessin Tikkurilan kehittämiseksi. Tehokkuusohjelmien toteuttaminen toi merkittäviä konkreettisia tuloksia. Haluan kiittää Tikkurilan hallitusta luottamuksesta, johtoa ja koko henkilöstöä erinomaisesta yhteistyöstä ja sitoutumisesta yhtiön ja sen asiakkaiden parhaaksi. Lähtöpäätös ei ollut helppo. Olen vakuuttunut, että Tikkurilan tulevaisuus on hyvissä käsissä osana PPG:tä", sanoi Elisa Markula, Tikkurilan toimitusjohtaja.

PPG Finland Oy, PPG:n kokonaan omistama tytäryhtiö, omistaa 97,1 prosenttia kaikista Tikkurilan osakkeista ja äänistä. PPG Finland Oy:n oikeus ja velvollisuus lunastaa Tikkurilan vähemmistöosakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta maanantaina 14.6.2021, jolloin myös Tikkurilan yhtiökokouksessa 11.6.2021 ehdollisena valitun uuden hallituksen toimikausi alkaa.

Jari Paasikivi
hallituksen puheenjohtaja
Tikkurila Oyj

Yhteydenotot Tikkurilan Viestinnän kautta:
puh. 040-535 8989
[email protected]

Tikkurila on vuonna 1862 perustettu pohjoismainen maalialan yritys, jonka pääbrändejä ovat Tikkurila, Alcro ja Beckers. Yhtiön päämarkkinoita ovat Suomi, Ruotsi, Venäjä ja Puola. Tikkurilan tuotteet keskittyvät pääosin premium hinta- ja laatukategoriaan ja niitä on saatavilla noin 40 maassa.