Apetit Oyj, Pörssitiedote 22.2.2022 klo 9.30

Timo Huttunen nimitetty Apetit Oyj:n Öljykasvituotteet-liiketoiminnan johtajaksi

Timo Huttunen (elintarviketieteiden maisteri) on nimitetty Apetit Oyj:n Öljykasvituotteet-liiketoiminnan johtajaksi. Huttunen aloittaa tehtävässään 1.3.2022. Hän raportoi toimitusjohtaja Esa Mäelle ja on konsernin johtoryhmän jäsen.

Huttunen on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Viking Malt Oy:ssä useissa eri päällikkö- ja johtotason tehtävissä, viimeisimpänä erikoismallasliiketoiminnan johtajana.

"Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Apetitille jatkamaan Öljykasvituotteet-liiketoiminnan kehittämistä", sanoo toimitusjohtaja Esa Mäki.

Nykyinen Öljykasvituotteet- ja Viljakauppa-liiketoiminnoista vastaava johtaja Tero Heikkinen jatkaa Apetitin palveluksessa 15.5.2022 saakka, minkä jälkeen hän siirtyy toisen työnantajan palvelukseen. Apetit tulee käynnistämään myös Viljakauppa-liiketoiminnan johtajan haun.

Apetit Oyj

Esa Mäki, toimitusjohtaja, puh. 010 402 2100

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 284 miljoonaa euroa.

Apetit on vuonna 1930 perustettu kasvipohjaisiin tuotteisiin keskittyvä suomalainen elintarvikeyhtiö. Apetit tarjoaa kasviksista erilaisia ruokaratkaisuja, jalostaa rypsistä kasviöljyjä ja rypsipuristeita sekä käy viljakauppaa kansainvälisesti. Apetitin tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja päivittäistavarakauppa keskittyykin myös vahvasti Suomen alueelle.