Uponor Oyj     Pörssitiedote     23.9.2021     17.00

Uponor Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukainen ilmoitus

Uponor on vastaanottanut 23.9.2021 Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen Nordea Funds Ltd.:ltä, jonka mukaisesti yhtiön osuus Uponorin äänimäärästä laski alle 5 prosentin rajan 22.9.2021.

Liputusvelvollisen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kauttaYhteenlaskettu %-osuusKohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeenAlle 5 % äänimäärästä Alle 5 % äänimäärästä73 206 944,00
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)5,0013 % äänimäärästä 5,0013 % äänimäärästä

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet
Osakesarja/osakelaji
ISIN-koodi

Osakkeiden ja äänten lukumääräOsakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI00090021583 646 737,00 4,98140

YHTEENSÄ A3 646 737,00 4,98140

Uponor Oyj

Susanna Inkinen
Viestintä- ja yritysvastuujohtaja
Puh. 020 129 2081

JAKELU:
Tiedotusvälineet
www.uponorgroup.com

Uponor lyhyesti
Uponor kehittää veteen liittyviä ratkaisuja tulevien sukupolvien parhaaksi. Tuotteemme ja palvelumme turvalliseen vedenjakeluun, energiatehokkaaseen lämmitykseen ja viilennykseen sekä luotettavaan yhdyskuntatekniikkaan mahdollistavat kestävämmän elinympäristön. Autamme asiakkaitamme asunto-, liike- ja julkisessa rakentamisessa, teollisuudessa, kunnissa sekä vesi- ja voimalaitoksissa työskentelemään nopeammin ja tehokkaammin. Uponorin palveluksessa on noin 3 700 ammattilaista 26 maassa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Vuonna 2020 Uponorin liikevaihto oli noin 1,1 miljardia euroa. Uponor Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä. www.uponorgroup.com

Uponor on vuonna 1918 perustettu yritys, joka kehittää veteen liittyviä ratkaisuja. Yhtiön tuotteet ja palvelut liittyvät turvalliseen veden jakeluun, energiatehokkaaseen lämmitykseen ja viilennyksee. Uponorin asiakkaat ovat asunto-, liike- ja julkisessa rakentamisessa, teollisuudessa, kunnissa sekä vesi- ja voimalaitoksissa työskenteleviä toimijoita. Uponorin palveluksessa on lähes 4000 ammattilaista 26 maassa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.