Valoe Oyj                                      Pörssitiedote 15.7.2019 klo 14.00

Valoe Oyj:n ("Yhtiö") hallitus on päättänyt Yhtiön ja Winance Investmentin välisen 19.12.2018 hyväksytyn rahoitusjärjestelyn nojalla yhteensä enintään 10.000.000 uuden osakkeen maksuttomasta osakeannista Yhtiölle itselleen siten, että uusien osakkeiden merkintäaika alkoi 15.7.2019 ja päättyy 15.7.2020. Uusia osakkeita voidaan merkitä milloin tahansa merkintäajan kuluessa Yhtiön hallituksen päättämissä erissä kuitenkin siten, että Yhtiön hallussa tai pantattuna kulloinkin olevien omien osakkeiden lukumäärä (kulloinkin merkittävät uudet osakkeet mukaan lukien) ei milloinkaan ylitä yhtä kymmenesosaa kaikista Yhtiön osakkeista osakeyhtiölain 15 luvun 11 §:ssä tarkoitetulla tavalla.

Yhtiö toteuttaa maksuttoman osakeannin itselleen edellä mainitun rahoitusjärjestelyn osittaiseksi toteuttamiseksi rahoitusjärjestelyn ehtojen mukaisesti. Uusia osakkeita voidaan käyttää ainoastaan edellä mainitun rahoitusjärjestelyn toteuttamiseksi siten, että Yhtiön hallussa olevia uusia osakkeita annetaan Winance Investmentille sen merkitessä osakkeita sille rahoitusjärjestelyssä annettujen vaihtovelkakirjalainojen ja warranttien nojalla. Siltä osin kuin kaikkia Yhtiön merkitsemiä uusia osakkeita ei ole tarpeen antaa Winance Investmentille edellä sanotun mukaisesti, Yhtiö mitätöi ne.

Uudet osakkeet ovat samaa lajia kuin Yhtiön muut osakkeet ja tuottavat niiden rekisteröinnistä alkaen samat osakeoikeudet kuin Yhtiön vanhat osakkeet.

Yhtiö on 15.7.2019 merkinnyt yhteensä 2.050.000 kappaletta sille annissa suunnattuja uusia osakkeita ("Merkityt Osakkeet").

Merkittyjen Osakkeiden kaupparekisteriin merkitsemisen jälkeen Yhtiöllä on kaikkiaan 20.589.971 osaketta, joista yhteensä 2.055.553 on yhtiön hallussa.

Merkityt Osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 22.7.2019 ja Yhtiö hakee uusien osakkeiden listaamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle arviolta heinäkuun 2019 loppuun mennessä.

Mikkelissä 15. päivänä heinäkuuta 2019

Valoe Oyj

HALLITUS

Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj
p. 0405216082
email: [email protected]

Jakelu:
www.valoe.com

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponentteja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä.

Valoe on innovatiivinen teknologiayhtiö, joka on erikoistunut uusiutuvan energian tehokkaan käyttöönoton kehittämiseen nykyisiä ja tulevaisuuden tarpeita varten. Yhtiö toimii sekä Suomessa että globaaleilla markkinoilla. Valoe valmistaa uuden sukupolven korkealaatuisia, tehokkaita ja paremmin sähköä tuottavia aurinkopaneeleja Suomessa. Yhtiö uutta aurinkosähköteknologiaa, automatisoituja paneelitehtaita ja tuotantolinjoja ulkomaille, erityisesti kehittyviin maihin.