Hei anonyymi!

Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.

Luo tili

Onko sinulla jo Inderes-tili?

Viking Line Abp                        SISÄPIIRITIETO                               18.11.2022, klo. 16.05

Rederiaktiebolaget Eckerön osakkeiden hankinta

Viking Line Abp on tänään 18.11.2022 ostanut 17,1 %:n osuuden Rederiaktiebolaget Eckerön osakkeista hintaan 30 €/osake, yhteensä 10 269 300 €.

Viking Line sai tiedon, että suurempi erä Rederiaktiebolaget Eckerö'n osakkeita oli myynnissä. Varmistaakseen osakeomistuksen pysymisen Ahvenanmaalla Viking Line päätti hankkia myytävän osake-erän.

"Eckerö on hyvin hoidettu ja pidetty yhtiö, jonka pääasiallinen omistus saa mielellään pysyä Ahvenanmaalla", sanoo Viking Linen toimitusjohtaja Jan Hanses.

Viking Line Abp
Jan Hanses
Toimitusjohtaja

Viking Line on vuonna 1959 perustettu varustamokonserni, joka liikennöi Itämerellä. Yhtiö harjoittaa laivaliikennettä aluksillaan Amorella, Gabriella, Mariella, Rosella, Viking Cinderella, Viking Grace ja Viking XPRS. Yhtiön alukset liikennöivät Ahvenanmaalta, Tukholmasta, Kapellskäristä, Turusta, Tallinnasta ja Helsingistä. Konsernin pääkonttori sijaitsee Maarianhaminassa.