Viking Line Abp          YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET            27.5.2021, kl. 13.00
Viking Line Abp:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset 2021

Viking Line Abp:n varsinainen yhtiökokous pidettiin tänään 27. toukokuuta 2021 kello 12.00 Maarianhaminassa. Kokous vahvisti emoyhtiön tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen, sekä hyväksyi hallituksen osingonjakoehdotuksen, että tilikaudelta 1.1.-31.12.2020 ei jaeta osinkoa. Kokous myönsi hallitukselle ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Hallituksen jäsenten palkkiot säilyvät ennallaan ja yhtiön palkitsemisraportti esiteltiin.

Hallituksen ehdotus yhtiöjärjestyksen muuttamisesta hyväksyttiin niin, että 7 § saa seuraavan sanamuodon: " 7 § Yhtiöllä on yksi tilintarkastaja, jonka pitää olla tilintarkastusyhteisö. Tilintarkastajan valitsee varsinainen yhtiökokous toimikaudeksi, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä"

Yhtiön uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Christina Dahlblom ja uudeksi varajäseneksi valittiin Gert Sviberg. Yhtiön hallitus on täten seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen asti seuraava: Ben Lundqvist (puheenjohtaja), Christina Dahlblom, Nils-Erik Eklund, Jakob Johansson, Stefan Lundqvist, Lars G. Nordström sekä Peter Wiklöf. Varajäsenet ovat Ulrica Danielsson, Casper Lundqvist ja Gert Sviberg.

Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy (vastuullisena tilintarkastajana KHT Ylva Eriksson).

VIKING LINE ABP

Jan Hanses

Toimitusjohtaja

Viking Line on vuonna 1959 perustettu varustamokonserni, joka liikennöi Itämerellä. Yhtiö harjoittaa laivaliikennettä aluksillaan Amorella, Gabriella, Mariella, Rosella, Viking Cinderella, Viking Grace ja Viking XPRS. Yhtiön alukset liikennöivät Ahvenanmaalta, Tukholmasta, Kapellskäristä, Turusta, Tallinnasta ja Helsingistä. Konsernin pääkonttori sijaitsee Maarianhaminassa.