Etsi

Alid Dettke (38, fil. kand. kaksoistutkinto), on nimitetty henkilöstöjohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi tästä päivästä alkaen. Dettke on työskennellyt Wärtsilässä marraskuusta 2017 lähtien ja on viimeksi toiminut avoimesta innovaatiotoiminnasta vastaavana johtajana. Hän on ollut vahvasti ajamassa Wärtsilän kulttuurin muutosta kohti älykkään teknologian yhtiötä edistämällä johtamisen kehittämistä, start-up-yhteistyötä, suoria pääomasijoituksia ja innovaatioekosysteemien sisällä tapahtuvaa yhdessä luomista.

Ennen Wärtsilää Dettke työskenteli Accenture Interactivella eri tehtävissä yli kymmenen vuotta keskittyen digitaalistrategiaan, muutosprosessiin ja arvonluontiin.

"Olemme Wärtsilässä hyvin lyhyessä ajassa uudistaneet toimintaamme, jotta voimme tarjota enemmän arvoa asiakkaalle muuttuvilla markkinoilla. Pitkäjänteinen menestys vaatii henkilöstöltämme ympäri maailmaa sinnikkyyttä ja uutta ajattelutapaa. Tällä nimityksellä haluan korostaa Wärtsilän sitoutumista jatkuvaan osaamisen kehittämiseen ja tuloksellisuuden kulttuuriin, johon kuuluvat selkeät vastuut ja tavoitteiden asettaminen. Kykymme tarjota henkilöstöllemme aidosti houkutteleva työntekijäkokemus on keskeistä tulevaisuuden menestyksen turvaamiseksi", sanoo Wärtsilän konsernijohtaja Jaakko Eskola.

Wärtsilän edellinen henkilöstöjohtaja Päivi Castrén (61) jatkaa uraansa yhtiön ulkopuolella.

"Viime vuosien ajan Wärtsilä on ollut jatkuvassa muutoksessa, ja henkilöstönäkökulmasta muutokset on aina hoidettu erittäin sujuvasti ja tehokkaasti. Haluan koko organisaation puolesta kiittää Päiviä siitä, että hän on vahvistanut globaaleja henkilöstökäytäntöjä, joilla on suuri vaikutus asemaamme haluttuna työnantajana," Eskola jatkaa.

Atte Palomäki Kari Hietanen
Johtaja, Viestintä, Johtaja, Yhteiskuntasuhteet ja lakiasiat
brändi ja markkinointi

Atte Palomäki
Johtaja, Viestintä, brändi ja markkinointi
Wärtsilä Oyj Abp
Puh: 010 709 5599
[email protected]

Alid Dettke
Henkilöstöjohtaja
Wärtsilä Oyj Abp
Puh: +49 160 90192832
[email protected]

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava merenkulun ja energiamarkkinoiden voimaratkaisujen toimittaja, joka tukee asiakasyrityksiä tuotteiden koko elinkaaren ajan. Wärtsilä maksimoi alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä teknologisiin innovaatioihin ja kokonaishyötysuhteeseen.

Vuonna 2013 Wärtsilän liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 18.700. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä lähes 70 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.