YLEISELEKTRONIIKKA OYJ ARVOPAPERINMARKKINALAIN 9 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTOKSESTA

PÖRSSITIEDOTE 21.8.2019 KLO 18:15

Yleiselektroniikka Oyj on vastaanottanut 21.8.2019 Preato Capital AB:ltä arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Preato Capital AB:n omistusosuus on noussut yli 2/3 rajan Yleiselektroniikka Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä 21.8.2019.

Preato Capital AB:llä on ilmoituksen päivänä 2.020.381osaketta.

Preato Capital AB:n omistusosuus ilmoituksen mukaan:

YEINT Osakkeiden %osakkeista Yleiselektroniikka Oyj:n
ISIN: FI0009900724 lukumäärä ja äänistä osakkeiden ja äänten yhteismäärä

Osuus liputusrajan 2.020.381 78,84 2 562 500
saavuttamisen tai
rikkoutumisen jälkeen

Edellisessä 1.327.224 51,79
liputusilmoituksessa
ilmoitettu osuus

Yleiselektroniikka Oyj:n osakepääoma koostuu 2 562 500 osakkeesta ja äänestä. Yhtiöllä on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni.

Toimitusjohtaja Janne Silvennoinen

puh +358(0)10 2891 292 tai +358(0)400 734 422

Jakelu:         Helsingin pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yeint.fi

Yleiselektroniikka lyhyesti:

Yleiselektroniikka on Pohjois-Euroopan vanhin itsenäinen elektroniikan komponenttien jakelija. Käytämme markkinoinnissa Suomen ulkopuolella YE International nimeä. Vuonna 1969 Yleiselektroniikka aloitti myymälätoiminnan Helsingin keskustassa. Noista ajoista yritys on muuttunut paljon, vaikka edelleenkin myymälät ovat osa liiketoimintaamme. Toimimme 5 maassa ja meitä on 237 henkeä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti tuotannon siirtyessä maasta toiseen. Yleiselektroniikka Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

YE International on suomalainen Helsingin Pörssissä noteerattu elektroniikka-alan yritys. Yhtiön palveluksessa on noin 208 henkilöä, joista noin 50 Suomessa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 40,3 M€ . Yrityksen pääkonttori on Espoossa, minkä yhteydessä sijaitsee myös myymälä ja tuotevarasto. 47 vuoden aikana Yleiselektroniikka / YE International on kehittynyt yhdeksi Suomen merkittävimmistä komponentti- ja tuotantolaitetoimittajista vaativiin elektroniikka- ja tietoliikennekohteisiin.