YLEISELEKTRONIIKKA OYJ             PÖRSSITIEDOTE 21.8.2019 KLO 18:00

YLEISELEKTRONIIKKA OYJ:N YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Yleiselektroniikka Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous pidettiin 21.8.2019 klo 16.00 alkaen Yleiselektroniikka Oyj:n pääkonttorissa, osoitteessa Luomannotko 6, 02200 Espoo.
Kokouskutsu on julkaistu pörssitiedotteena 15.7.2019.

Kokouksessa oli edustettuina yhteensä 1.577.419 osaketta ja ääntä. Edustetut osakkeet vastasivat kaikkiaan 61,56 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista ja äänistä.

Kokouksessa päätettiin muuttaa yhtiöjärjestyksen kohtaa 4 kuulumaan seuraavasti:

”4. Yhtiön hallinnosta ja toiminnan asianmukaisesta järjestämisestä huolehtii hallitus, johon kuuluu vähintään kolme (3) ja enintään seitsemän (7) jäsentä. Hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Hallituksen jäsenen toimikausi päättyy vaalia ensiksi seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä. ”

Hallitukseen päätettiin valita kuusi (6) jäsentä toimikaudeksi, joka alkaa siitä päivästä, jona yhtiöjärjestyksen 4. kohtaa koskeva muutos, joka mahdollistaa viittä jäsentä suuremman hallituksen, on rekisteröity kaupparekisteriin ja päättyy valintaa ensiksi seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

Yhtiöjärjestyksen 4. kohdan muutoksesta alkavalle toimikaudelle uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin Simon Hallqvist, Martti Yrjö-Koskinen ja Sari Nordblad, hallituksen jäseninä jatkavat Mikko Moilanen, Anssi Ruohtula ja Michaela von Wendt.

Todettiin, että yhtiökokouksen kaikki päätökset on tehty yksimielisesti.

Espoossa, 21. päivänä elokuuta 2019

Yleiselektroniikka Oyj

Janne Silvennoinen

Jakelu:         Helsingin pörssi,  keskeiset tiedotusvälineet, www.yeint.fi

Toimitusjohtaja Janne Silvennoinen
puh +358(0)10 2891 292 tai +358(0)400 734 422

Yleiselektroniikka lyhyesti:

Yleiselektroniikka on Pohjois-Euroopan vanhin itsenäinen elektroniikan komponenttien jakelija. Käytämme markkinoinnissa Suomen ulkopuolella YE International nimeä. Vuonna 1969 Yleiselektroniikka aloitti myymälätoiminnan Helsingin keskustassa. Noista ajoista yritys on muuttunut paljon, vaikka edelleenkin myymälät ovat osa liiketoimintaamme. Toimimme 5 maassa ja meitä on 237 henkeä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti tuotannon siirtyessä maasta toiseen. Yleiselektroniikka Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

YE International on suomalainen Helsingin Pörssissä noteerattu elektroniikka-alan yritys. Yhtiön palveluksessa on noin 208 henkilöä, joista noin 50 Suomessa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 40,3 M€ . Yrityksen pääkonttori on Espoossa, minkä yhteydessä sijaitsee myös myymälä ja tuotevarasto. 47 vuoden aikana Yleiselektroniikka / YE International on kehittynyt yhdeksi Suomen merkittävimmistä komponentti- ja tuotantolaitetoimittajista vaativiin elektroniikka- ja tietoliikennekohteisiin.