Alma Median eilen julkaisema Q2-raportti oli melko odotetunlainen, vaikka operatiivinen tulos jäikin tulosennakon yhteydessä nostetuista ennusteistamme. Emme ole tehneet ennusteisiimme olennaisia muutoksia ja odotamme tuloskasvuvauhdin hidastuvan loppuvuonna toimintaympäristön kehitystä heijastellen...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.07.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 275,4 | 305,8 | 302,8 |
kasvu-% | 19,64 % | 11,01 % | −0,96 % |
EBIT (oik.) | 61,1 | 75,4 | 70,7 |
EBIT-% (oik.) | 22,17 % | 24,67 % | 23,36 % |
EPS (oik.) | 0,58 | 0,66 | 0,66 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,40 |
Osinko % | 3,23 % | 4,04 % | 4,26 % |
P/E (oik.) | 18,60 | 14,15 | 14,33 |
EV/EBITDA | 14,41 | 9,21 | 10,04 |