Marimekko palautti perjantaina vuoden 2020 ohjeistuksen, joka oli selvästi odotuksiamme parempi. Marimekon reagointikyky koronapandemiaan on ollut erinomainen, mikä on lisännyt luottamustamme yhtiön kilpailukykyä ja johtoa kohtaan. Brändin uudelleen herännyt kiinnostus kuluttajien keskuudessa, hyvä ...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.08.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 114,2 | 127,0 |
kasvu-% | 12,10 % | −8,97 % | 11,26 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 11,3 | 14,5 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 9,87 % | 11,41 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 0,99 | 1,38 |
Osinko | 0,00 | 0,60 | 0,90 |
Osinko % | 4,98 % | 7,46 % | |
P/E (oik.) | 4,47 | 12,17 | 8,73 |
EV/EBITDA | 2,31 | 4,00 | 3,47 |