Fiskarsin Q4-luvut osuivat lähelle ennusteitamme ja 2020-ohjeistus oli linjassa odotustemme kanssa. Tuloskuntoa painaa merkittävät uudelleenjärjestelyohjelmat ja liikevaihdon kasvattamisessa on suuria haasteita. Osakkeen arvostus näyttää houkuttelevalta vasta, kun uudelleenjärjestelyohjelmien kulusä...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut06.02.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 090,4 | 1 104,6 | 1 127,0 |
kasvu-% | −2,51 % | 1,30 % | 2,02 % |
EBIT (oik.) | 77,8 | 85,8 | 97,0 |
EBIT-% (oik.) | 7,13 % | 7,77 % | 8,61 % |
EPS (oik.) | 0,85 | 0,84 | 0,95 |
Osinko | 0,56 | 0,58 | 0,60 |
P/E (oik.) | 13,23 | 20,42 | 18,16 |
EV/EBITDA | 8,94 | 12,74 | 11,84 |