Uusi kasvuvaihde silmään

Yhtiöraportti 11.07.2019 23:43 Marimekko

Marimekko on saanut viimeisen kolmen vuoden aikana käännettyä liiketoimintansa selvästi parempaan suuntaan. Liikevaihto on lähtenyt hyvään kasvuun, kannattavuus on noussut ja yhtiö nauttii jälleen brändin hyvästä myötätuulesta. Hyvien suoritusten siivittämänä yhtiö nosti 2018 lopussa taloudellisia tavoitteitaan, jotka nostivat riman hyvin korkealle. Osakekurssiin on leivottu jo kovat lähivuosien odotukset ja yhtiöltä vaaditaan kovia suorituksia, jotta kurssilla olisi vielä nousuvaraa.

Käy kauppaa. (Marimekko)

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2018 tuotteiden brändimyynti oli 248 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 112 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa.