Avidly julkaisi perjantaina uuden strategian ja taloudelliset tavoitteet vuosille 2021-2025. Yhtiö kertoi samalla laajentavansa nykyistä puolivuosittaista raportointiaan Q1- ja Q3-liiketoimintakatsauksilla. Avidly tavoittelee strategiakaudellaan yli 10 %:n vuosittaista orgaanista kokonaisliikevaihdon kasvua ja tätä voimakkaampaa kansainvälistä kasvua. Tavoitteena on kasvattaa liikevaihto 50 MEUR:oon vuoteen 2025 mennessä. Kannattavuustavoite vuodelle 2025 on saavuttaa yli 10 %:n liikevoittomarginaali oikaistuna yrityskauppojen poistoista (EBITA). Avidly kertoi samalla siirtyvänsä raportoimaan liikevaihtoaan kokonaisuutena Inbound- ja Markkinointipalvelu-liiketoimintojen sijaan, mutta raportoi jatkossa Suomen ja kansainvälisen liikevaihdon erikseen.
Avidlyn strategiapäivitystä on odoteltu vuoden mittaan jo pidempään ja tiedote oli odotettu. Strategiassa mielestämme merkittävää on Inbound-markkinoinnin ja markkinointipalvelu-liiketoimintojen selkeämpi yhdistäminen, jota yhtiö kertoi jo kokeilleensa H2/2020 aikana yhdistämällä liiketoimintojen tiimit Helsingissä. Avidlyn tarjonta on mielestämme nyt selkeämpi kokonaisuus, joka mahdollistaa luontaisemmin kasvun nykyisissä asiakkuuksissa laajentamalla tarjottavia palvelukokonaisuuksia. Avidly avaa uutta strategiaansa tiedotetta tarkemmin suomenkielisillä sivuillaan täällä ja lisäksi videoilla englanniksi täällä.
Nyt julkaistu strategia antaa mielestämme sijoittajien odotuksille selkeät raamit. Strategian tavoitteet ovat isossa kuvassa mielestämme varsin realistiset, mutta niihin pääseminen vaatii Avidlyltä kurinalaista etenemistä. Tiheämpi raportointisykli antaa kuitenkin etenemisen seurantaan hyvät puitteet.
Strategiajulkistus ei aiheita muutoksia ennusteisiimme. Ennustamme Avidlylle 10 %:n keskimääräistä liikevaihdon orgaanista vuosikasvua (tavoite: > 10 %) vuosina 2021-2025 ja noin 8 %:n liikevoittomarginaalia vuonna 2025 (Tavoite: EBITA-% >10 %). Ennusteemme ovat isossa kuvassa linjassa nyt julkistettujen tavoitteiden kanssa. Avidlyn liikevaihtotavoite vaatii kuitenkin yrityskauppoja, joita emme ole sisällyttäneet ennusteisiimme. Avidly kertoo uudesta strategiastaan tarkemmin 13.1.2021 järjestettävässä Strategia-aamussa, jonka yhteydessä tarkastelemme ennusteitamme ja näkemystämme osakkeesta.
Avidly on vähitellen kipuamassa ulos käänneyhtiön lokerosta ja asemoimassa itseään takaisin kasvuyhtiöksi. Avidly tarvitsee kuitenkin viime vuosien haasteiden ja pettymysten jälkeen edelleen lisää merkkejä tuloskäänteen etenemisestä. Viimeisin yhtiöpäivityksemme Avidlystä noin kuukauden takaa on luettavissa täältä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille