Avidlyn toisen neljänneksen kasvu oli väkivahvaa (+30 %), mutta myös hallittua kannattavuuden jatkaessa vahvistuvalla trendillä. Yhtiö onkin viimeisen vuoden aikana näyttänyt kykynsä hallittuun kasvuun. Markkinan elpyminen koronakuopasta on tukenut lyhyen tähtäimen kasvua, mutta näemme Avidlyn asemoituneen hyvin myös markkinan pitkän aikavälin kasvun kannalta. Eteenpäin katsoen ja tuloskasvuun luottaen yhtiön arvostus näyttää suhteellisen neutraalilta (2023e oik. P/E 14x), mutta ei kuitenkaan riittävän houkuttelevalta palataksemme yhtiön lupaavasti etenevän kasvutarinan kyytiin. Nostamme Avidlyn tavoitehinnan 7,0 euroon (aik. 6,5 euroa) ja toistamme vähennä-suosituksen.
Toisen neljänneksen kasvu oli selvästi odotuksiamme vahvempaa
Avidlyn Q2-liikevaihto kasvoi 30 % 8,1 MEUR:oon (Q2’20: 6,2 MEUR) ja myyntikate vastaavasti 31 % 5,8 MEUR:oon (Q2’20 4,4 MEUR). Koronakuopasta elpyminen oli odotettua, mutta kasvun voimakkuus oli meille yllätys. Kasvu oli kansainvälisesti vahvaa ja yhtiö onnistui jälleen voittamaan uusia asiakkuuksia. Kasvu oli myös hallittua, minkä myötä Q2-kannattavuus vahvistui ja oli oikaistun liikevoiton tasolla 4 % liikevaihdosta (Q2’20: -3 %). Avidly antoi mielestämme nyt vahvat näytöt kyvystään hallittuun kannattavaan kasvuun, mikä vahvisti jälleen luottamustamme yhtiön kasvutarinaan.
Markkinan kasvulle on hyvät ajurit lyhyen tähtäimen elpymisen jälkeenkin
Koronakuopasta elpyminen tuo markkinalle lyhyellä tähtäimellä ylimääräistä myötätuulta, mutta markkinan kasvulle on mielestämme selvät pitkän aikavälin trendit. Mediamainonnan budjetit ovat siirtyneet jo pidempään perinteisestä mediasta digitaalisiin kanaviin. Taustalla on ajankäytön kasvu digitaalisissa palveluissa, mutta myös ihmisten kasvava halu asioida digitaalisesti. Yleisesti toimiala on altis talouden syklin muutoksille. Toisaalta digitaalinen markkinointi on sulautumassa osaksi myyntiä ja siitä on tullut liiketoimintakriittisempää, eikä markkinointibudjetti ole välttämättä enää selvä leikkauskohde heikommassa talousympäristössä. Avidly on asemoitunut markkinan kasvavaan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin segmenttiin, jossa sen tarjonnan laajuus ja kilpailukyky kokonaisuutena erottuu kilpailussa nähdäksemme edukseen. Tämän myötä yhtiöllä on hyvät edellytykset kasvaa myös jatkossa.
Nostimme hieman kasvuennusteitamme ja luotamme yhtiön pääsevän tavoitteisiinsa
Avidlyn liikevaihdon ohjeistus loppuvuodelle nousi selvästi aiemmasta ja huomioimme tämän ennusteissamme. Ennustamme yhtiön liikevaihdon kasvavan tänä vuonna 17 % 29,1 MEUR:oon (Ohjeistus: 28-30 MEUR) ja oikaistun liikevoiton vahvistuvan 4 %:iin liikevaihdosta. Vuosille 2021-2025 ennustamme keskimäärin 11 %:n liikevaihdon orgaanista vuosikasvua (tavoite: > 10 %) ja 9 %:n oikaistua liikevoittomarginaalia vuonna 2025 (tavoite: EBITA-% >10 %).
Arvostuksessa on aavistus liikaa etukenoa
Avidlyn arvonluonti nojaa nähdäksemme odotukseen kannattavasta kasvusta, jota voidaan kiihdyttää strategian mukaisin yritysostoin. Osakkeen arvostus on tulospohjaisesti lyhyellä tähtäimellä kireä (2022e oik. P/E 17x). Kasvun ja vahvistuvan kannattavuuden myötä arvostus näyttää jo hieman eteenpäin katsottuna kohtuullisemmalta (2023e oik. P/E 14x), mutta ei vielä riittävän houkuttelevalta palataksemme yhtiön lupaavasti etenevän kasvutarinan kyytiin.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille