Avidly laaja raportti - kunnianhimoisen kasvustrategian alkumetreillä
Toistamme Avidlyn lisää-suosituksen ja nostamme osakkeen tavoitehinnan 7,0 euroon (aik. 6,2 euroa). Avidly on erittäin kunniahimoisen kasvustrategian alkumetreillä, ja sen loppupäässä vuonna 2024 yhtiöstä on todennäköisesti kasvanut merkittävästi nykyistä suurempi ja kansainvälinen palveluyhtiö. Näkyvyys strategian onnistumiseen ja arvonluontikykyyn on vielä rajallinen, mutta näemme tavoitteita selvästi konservatiivisempienkin ennusteidemme valossa osakkeessa houkuttavan tuotto-odotuksen. Yhtiöstä julkaisemamme laaja raportti on luettavissa täällä.
Avidly tarjoaa keskisuurille organisaatiolle moderneja markkinoinnin asiantuntijapalveluja
Avidly on yksi Suomen suurimmista markkinoinnin palvelutoimistoista ja Pohjoismaiden johtava HubSpot-teknologiaan perustuvia markkinoinnin automaatiopalveluita (Inbound) tarjoava yhtiö. Yhtiön palvelut kattavat kokonaisvaltaisesti keskisuurten ja suurten yritysten sekä julkisen hallinnon markkinoinnin, mainonnan, viestinnän, ja myynnin asiantuntijapalvelut, toteutuksen ja suunnittelun. Yhtiön liiketoimintamallin erottautumistekijöitä ovat mm. yli 40 % myyntikatteesta tuovat jatkuvat markkinoinnin palvelukonseptit, Suomen laajasti kattava toimipisteverkko ja vahva asema globaalisti voimakkaassa kasvussa olevan markkinoinnin teknologiayhtiö HubSpotin partneriverkostossa.
Markkinoinnin digitalisaatio ja toimintatapojen murros kasvattavat markkinaa
Markkinoinnin ja myynnin teknologiat, toimintatavat ja toimintaympäristö ovat murroksessa, mitä varten organisaatiot tarvitsevat tällä hetkellä uudenlaista osaamista, ohjelmistoratkaisuja ja työkaluja. Avidlyn vielä toistaiseksi selvästi suurimmalle liiketoiminnolle, Suomeen keskittyneille Markkinointipalveluille, markkinatrendit indikoivat suhteellisen vakaita kasvu- ja kannattavuusolosuhteita lähivuosille, kun organisaatiot muokkaavat toimintojaan asteittain modernimmaksi. Sen sijaan voimakkaasti markkinoinnin digitalisoitumisesta, markkinointikanavien pirstaloitumisesta, sekä datan ja analytiikan roolin korostumisesta hyötyvän Inbound-markkinoinnin kasvunäkymät ovat globaalisti vahvat, markkinan vuosikasvun ylittäessä 30 % ja kilpailukentän ollessa vielä pirstaleinen.
Strategiset tavoitteet vaikuttavat liian kunnianhimoisilta, mutta kasvu on joka tapauksessa vahvaa
Avidly tavoittelee vuodelle 2024 yli 25 %:n orgaanisen ja yli 15 %:n epäorgaanisen kasvun kautta yli 100 MEUR:n liikevaihtoa, mikä viisinkertaistaisi yhtiön liikevaihdon. Pidämme kasvutavoitteita vielä liian kunnianhimoisina, sillä niiden toteutuminen vaatii osaajapulasta kärsivällä markkinalla suuria rekrytointimääriä ja lukuisia onnistuneita yritysostoja. Yhtiön kasvu on tavoitetason selvästi alittavilla ennusteillammekin kuitenkin kovaa (2019e-2021e kesk. 15 %/vuosi) ja kannattavuuden pysyessä ennusteidemme mukaisesti yhtiön tavoitehaarukan (EBIT-% 2-7) sisällä, on yhtiön tuloskasvuodotus lähivuosille vahvalla tasolla (EBIT-kasvu 2019e-2021e kesk. 32 %/vuosi).
Kasvustrategian potentiaalia hinnoitellaan vasta osittain osakkeeseen
Arviomme mukaan Avidlyn voimakas kasvuhakuisuus heijastuu vasta osin yhtiön arvostukseen ja pääosan yhtiön arvosta selittävät suhteellisen vakaat ja kannattavat Markkinointipalvelut. Tämä on oikeutettua siitä näkökulmasta, että strategiakausi on vasta alussa, näkyvyys strategian toimivuuteen on vielä rajallinen, ja yhtiön arvostus on tulospohjaisesti vuoden 2019 osalta haastava (2019e P/E 17x). Näemme osakkeessa kasvutavoitteiden toteutuessa puolittainkin skenaario- ja kassavirta-analyysien pohjalta kuitenkin niin merkittävää nousupotentiaalia, että se kompensoi toistaiseksi hyvin riskit.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille