Finnairin romahtaneella liikennedatalla ei ole osakkeen kannalta suurempaa merkitystä
Finnair julkisti torstaina liikennetietoraporttinsa huhtikuulta, joka oli ensimmäinen kokonainen kuukausi, jolloin yhtiön operaatiot olivat lähes kokonaan ajettuna alas koronapandemian takia. Tätä heijastellen yhtiön matkustajamäärä, matkustajakapasiteetti, myyty matkustajavolyymi sekä myyty rahtivolyymi putosivat kaikilla liikennealueilla 96-100 %. Tilanne on kuitenkin ollut jo jonkin aikaa tiedossa, joten suurempia yllätyksiä Finnairin liikenneraportti ei mielestämme aiheuttanut
Arviomme mukaan Finnairin osaketta ajavat lyhyellä tähtäimellä koronapandemian ja valtioiden matkustusrajoitusten kesto, aikanaan alkavan elpymisen kulmakerroin, kriisistä toimialadynamiikkaan aiheutuvat muutokset, Q2:lla todennäköisesti käynnistyvän noin 500 MEUR:n merkintäoikeusannin ehtojen selkeytyminen sekä mahdolliset muut rahoitusjärjestelyt. Näin ollen Finnairin Q2:n liikenneraporteilla ei näkemyksemme mukaan ole oleellista vaikutusta osakkeen kokonaiskuvan kannalta.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Finnair
Finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen operoivista lentoyhtiöistä. Vuonna 1923 perustettu Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on Suomen sisäisessä liikenteessä markkinajohtaja, mutta yhtiön kilpailukenttä on varsin erilainen Suomen sisäisillä, Suomen ja Euroopan välisillä sekä kaukoreiteillä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.04.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 3 097,7 | 1 441,2 | 2 575,8 |
kasvu-% | 9,22 % | −53,47 % | 78,72 % |
EBIT (oik.) | 162,8 | −318,0 | 66,3 |
EBIT-% (oik.) | 5,26 % | −22,07 % | 2,57 % |
EPS (oik.) | 0,50 | −3,07 | −0,22 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
P/E (oik.) | 2,16 | - | - |
EV/EBITDA | 1,57 | 54,78 | 3,83 |