Musti Group tiedotti keskiviikkona, että yhtiö ylittää aiemman arvionsa omien myymälöiden kasvusta kuluvalla tilikaudella. Yhtiön uusi arvio on 45–55 uutta omaa myymälää, kun se aikaisemmin oli 25–35. Arvion nostaminen johtuu Suomessa sijaitsevien franchising-myymälöiden ostamisesta. Mustilla ja Mirrillä on ollut Suomessa 16 yrittäjävetoista myymälää, joiden liiketoiminnan Musti ja Mirri Oy tarjoutui toukokuussa ostamaan. Onnistuneiden neuvottelujen seurauksena Suomessa sijaitsevat franchising-myymälät siirtyvät konsernin omistukseen 1.10.2021 mennessä.
Siirtämällä myymälät konsernin omistukseen, Musti kykenee paremmin yhtenäistämään liikkeiden tarjoaman asiakaskokemuksen ja hallitsemaan tehokkaammin niiden tuotevalikoimaa. Jatkossa kaikki Suomen ja Norjan myymälät ovat Musti Groupin omistuksessa. Mustilla on edelleen franchising-toimintaa Ruotsissa, mutta sielläkin yhtiö on kasvanut ostamalla franchising-myymälöitä.
Musti on jo kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen aikana kasvattanut omien myymälöiden määrää 26 sijainnilla (huom. poikkeava tilikausi). Ennusteissamme odotimme Mustin avaavan yhteensä 31 uutta omaa myymälää kuluvalla tilikaudella, joten ennusteissamme on etenkin Suomi-segmentin osalta nousupainetta. Yhtiö ei uutisen yhteydessä kertonut ostettujen liiketoimintojen kauppahintaa tai maksutapaa, joten järjestelyn tasevaikutus on vielä epäselvä. Päivitämme ennusteemme viimeistään elokuussa Mustin Q3-raportin yhteydessä. Suhtaudumme uutiseen kuitenkin positiivisesti.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Musti Group
Musti Group tarjoaa lemmikkieläimiin liittyviä tuotteita ja palveluita. Ryhmä hallinnoi myymälöitä, jotka keskittyvät koiriin, kissoihin ja muihin lemmikkeihin. Liiketoimintaa hoidetaan franchising-pohjalta, mutta myös useiden muiden tuotemerkkien kautta. Yhtiöllä on eniten toimintaa Pohjoismaissa, ja suurin asiakaskunta on yksityisasiakkaat. Päätoimintojen lisäksi tarjotaan koulutusta, opastusta ja palveluita.
Lue lisää yhtiösivulla