Musti Group kertoi eilen lanseeraavansa digitaalisen eläinlääkäripalvelun. Palvelu lanseerataan Suomessa helmikuun alussa, ja se on tarkoitus laajentaa myöhemmin myös Ruotsiin ja Norjaan. Pidämme uutista mielenkiintoisena avauksena ja se on hyvin linjassa Mustin strategian kanssa kehittää jatkuvasti sen arvolupausta, jotta lemmikkien omistamisesta tulee asiakkaalle helpompaa, turvallisempaa ja hauskempaa. Emme ole tehneet ennustemuutoksia uutisen perusteella, sillä eläinlääkäripalveluiden osuus on toistaiseksi ollut hyvin pieni koko Mustin liiketoiminnassa.
Pandemia on siirtänyt niin ihmisten kuin myös lemmikkien terveyspalveluiden kysyntää digitaaliseksi ja tätä taustaa vasten lanseerausta voi pitää loogisena. Musti on jo aiemmin tarjonnut myymälöissä rajoitetusti eläinlääkäripalveluja keskittyen segmentteihin, jotka täydentävät myymäläkonseptia (mm. terveystarkastus, rokotukset ja mikrosirutus). Digitaalisen palvelun eläinlääkärit arvioivat, että lemmikkien pienistä vaivoista voi hoitaa etänä noin 60–80 % (vastaavia arvioita esitetty myös ihmisten perusterveydenhuollossa). Etäeläinlääkäriin voi ottaa yhteyttä, kun lemmikillä on esimerkiksi ruoansulatusvaivoja, kuten ripulia tai oksentelua, iho- tai virtsaamisoireita tai se on syönyt jotain sopimatonta.
Perinteiset eläinlääkäriasemat kilpailevat etenkin laadukkaan lemmikinruuan markkinoilla Mustia vastaan. Etäeläinlääkäripalvelu tuonti osaksi Mustin palveluvalikoimaa pitää sisällään arviomme mukaan ristiinmyyntipotentiaalia myös sen ruokatuotteiden osalta, ja asiakkaan ei tarvitse asioida pienien vaivojen takia muilla palveluntarjoajilla. Digitaalinen eläinlääkäripalvelu aukeaa aluksi Suomessa Mustin ja Mirrin verkkosivustolla ja se on avoinna kaikille lemmikinomistajille. Palvelu toimii chat-pohjaisena, ja tarvittaessa sen kautta voi lähettää myös kuvia ja videoita eläinlääkärille.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Musti Group
Musti Group tarjoaa lemmikkieläimiin liittyviä tuotteita ja palveluita. Ryhmä hallinnoi myymälöitä, jotka keskittyvät koiriin, kissoihin ja muihin lemmikkeihin. Liiketoimintaa hoidetaan franchising-pohjalta, mutta myös useiden muiden tuotemerkkien kautta. Yhtiöllä on eniten toimintaa Pohjoismaissa, ja suurin asiakaskunta on yksityisasiakkaat. Päätoimintojen lisäksi tarjotaan koulutusta, opastusta ja palveluita.
Lue lisää yhtiösivulla