Next Games järjesti eilen CMD:n, missä yhtiö avasi liiketoimintaansa sekä keinoja uusien kunnianhimoisten taloudellisten tavoitteidensa saavuttamiseksi. Isossa kuvassa esitysten sisältö oli pitkälti odotettu, eikä yhtiön brändilisenssipohjaisten mobiilipelien kehitykseen perustuvaan kasvustrategiaan ole tullut isompia muutoksia. Yhtiön ensi vuoden kasvunäkymä lepää käytännössä täysin Stranger Things -pelin harteilla, jonka menestys määrittelee myös osakkeen suunnan. Hyvässä skenaariossa osakkeessa on edelleen nousupotentiaalia, mutta heikon näkyvyyden, julkaisuun liittyvien riskien sekä osakkeen selvästi kiristyneen arvostuksen valossa tuotto/riski-suhde on mielestämme epäsuotuisa. Toistamme myy-suosituksen ja tarkistamme tavoitehintaa 1,3 euroon (aik. 1,1 EUR).
Stranger Things peliportfolion kasvun vetonaula
Next Gamesin nykyiset live-pelit Our World ja No Man’s Land (NML) ovat elinkaareltaan kypsässä vaiheessa ja CMD:n perusteella niiltä on jatkossakin odotettavissa hyvää vakaata kassavirtaa asteittain laskevalla liikevaihtoprofiililla. Pitkään tuotantovaiheessa olleen Blade Runner Rogue -pelin yhtiö aikoo julkaista keskeisillä markkinoilla odotustemme mukaisesti Q1’21 aikana. Pelin live-tiimi tulee yhtiön arvion mukaan todennäköisesti olemaan alussa pienempi kuin esimerkiksi NML:ssä, minkä perusteella pelin liikevaihto-odotukset on tässä vaiheessa syytä pitää maltillisina. Next Gamesilla on lisäksi 3 uutta projektia kolmen eri lisenssinhaltijan kanssa kehitysputken alkupäässä, joista arviomme mukaan on odotettavissa merkittävämpää liikevaihtoa aikaisintaan vuonna 2022. Ensi vuoden kasvuun suhteen kaikki panokset on siis ladattu Stranger Things -pelin harteille. Peli julkaistaan ensimmäisillä markkinoilla joulukuussa ja peliä tullaan tämän jälkeen skaalaamaan asteittain ylöspäin useammilla markkinoilla.
Ensi vuoden kasvun kulmakerroin on edelleen kysymysmerkki
Next Games avasi CMD:llä data-analytiikka- ja käyttäjähankintakyvykkyyksiään, eikä tulevien pelien menestys mielestämme tule jäämään ainakaan näistä tekijöistä kiinni. Myös Stranger Things -pelistä annetut lisätiedot vahvistivat pelissä olevan selvää potentiaalia, mutta vasta julkaisun jälkeen nähdään, miten peli onnistuu murtautumaan kovasti kilpailtuun Puzzle RPG -pelien markkinaan. Tunnetun brändin ja sarjakuvamaisen teeman lisäksi peli pyrkii erottautumaan kilpailussa syvempien pelimekaniikoiden avulla. Tarkistimme CMD:n jälkeen lähivuosien ennusteitamme Stranger Things -pelin osalta ylöspäin, mutta nykyisten live-pelien osalta hieman alaspäin. Korostamme, että ensi vuoden ennusteeseemme (liikevaihto 46 MEUR, kasvu +66 %) liittyy merkittävää epävarmuutta. Kannattavuuden arvioimme pysyttelevän lähivuosina matalalla tasolla Next Gamesin skaalatessa uusia pelejä ylöspäin.
Osakkeen arvo hyvin herkkä Stranger Things -pelin menestykselle
Ennusteillamme Next Gamesin 2020e-2021e EV/Liikevaihto-kertoimet ovat 2,5x ja 1,5x. Kertoimet näyttävät mielestämme mobiilipeliverrokkeihin (mediaani 2,0x-1,8x) nähden korkeilta, kun huomioidaan Next Gamesin pienempi kokoluokka ja merkittävä riippuvuus Stranger Things -pelin menestyksestä. Vertailun vuoksi Rovion liikevaihtokerroin on 0,9x tasolla. Stranger Thingsin menestyksestä riippuen Next Gamesin osakkeelle on ensi vuoteen katsottaessa piirrettävissä hyvin erilaisia skenaarioita erinomaisten tuottojen ja merkittävän kurssilaskun väliltä. Mielestämme nykyarvostuksella riskit painavat vaakakupissa selvästi tuottopotentiaalia enemmän ja pysyttelemme osakkeen suhteen varovaisella kannalla. Negatiivinen näkemyksemme osakkeesta on tämän vuoden peliyhtiörallissa ollut täysin väärä, mutta vasta ensi vuoden aikana arvostusta päästään kunnolla peilaamaan fundamentteihin Stranger Thingsin julkaisun myötä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille