Nightingale Health ja Terveystalo lanseeraavat hyvinvointijäsenyyden, joka yhdistää Nightingalen verianalyysin tulokset ja Terveystalon laatimat hyvinvoinnin ohjelmat. Nightingale ja Terveystalo ilmoittivat huhtikuussa 2021 strategisesta yhteistyöstä, jonka ensimmäinen askel on tänään lanseerattu uusi tilauspohjainen palvelu. Nightingalen tiedote aiheesta on luettavissa täältä ja Terveystalon tiedote täältä.
Julkistettu palvelu sisältää verinäytteenä otettavat säännölliset mittaukset ja terveellisiin elintapoihin kannustavat digitaaliset viikko-ohjelmat. Palvelun käyttäjä saa Nightingalen kehittämän yksilöllisen terveysindeksin ja eri osa-alueita kuvaavat terveysmittarit, joita ovat esimerkiksi sydämen ikä, rasvahappotasapaino, tulehdus ja kolesterolitasapaino. Hyvinvointijäsenyyden hinta on noin 120 euroa 12 kuukaudelta ja jäsenyys sisältää avajaistarjouksena 2 + 1 Nightingale mittauskertaa Terveystalon laboratoriossa sekä Terveystalo-sovelluksessa käytettävän digitaalisen palvelun hyvinvointisisältöineen. Nightingale-mittaukset ovat saatavilla ensin Etelä-Suomessa ja syksyn aikana palvelu laajenee Länsi-Suomeen, Keski-Suomeen ja Pohjois-Suomeen.
Lanseeraus tapahtui odotuksiemme mukaisesti alkuperäisessä aikataulussa (syksy 2021) ja on osa Nightingalen ja Terveystalon vuoteen 2025 asti ulottuvaa strategista yhteistyötä. Palvelun lanseerauksen myötä Nightingale ottaa tärkeän askeleen visionsa mukaisen liiketoiminnan käynnistämisessä, jossa sen verianalyysi ja sairausriskien ennusteet yhdistyvät sairauksien ennaltaehkäiseviin toimiin ja palveluihin. Kyseessä on päänavaus näiden palveluiden rakentamiseen, minkä näemme alkuvaiheessa tuovan hyötyjä etenkin saatavien asiakaskokemuksien myötä tulevaan palvelukehitykseen Nightingalen ja Terveystalon kumppanuudessa.
Palvelun lanseeraus on Nightingalen teknologian kaupallistamiselle luonnollisesti tärkeä askel, mutta tiedote ei aiheuta näkemysmuutoksia. Odotamme palvelun tuottavan alkuvaiheessa vielä rajallisesti liikevaihtoa, ja Nightingalella onkin edelleen pitkä matka kuljettavana rakentaessaan teknologiansa ympärille suuren mittakaavan liiketoimintaa. Tämän liiketoiminnan muodostumiseen saamme hiljalleen lisää näkyvyyttä lähivuosien kuluessa.
Terveystalon strategiassa yhtenä kohtana on hyödyntää muilta kuluttajasektoreilta tuttuja hinnoittelupaketteja. Nyt lanseerattava palvelu on sille ensimmäinen askel kuluttajille tarjottavaan kiinteähintaiseen palveluun, jossa palveluntarjoajan ja asiakkaan molempien intresseissä on sairauksien ennaltaehkäisy. Nightingalen palvelun saaminen eksklusiivisesti Terveystalon alustalle tuo yhtiölle myös selkeän erottautumistekijän kilpailijoista, mikä voi lisätä lojaliteettia myös sen muiden palveluiden käytön osalta. Arviomme mukaan kumppanuus Nightingalen kanssa on Terveystalolle vähäriskinen ja pitää sisällään myös selkeää ansaintapotentiaalia. Emme kuitenkaan ole huomioineet tätä potentiaalia vielä Terveystalon ennusteissamme ennen kuin palvelun saavuttamaan suosioon saadaan lisänäkyvyyttä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille