Remedy julkisti uuden Control-pelin ja kertoi markkinointiyhteistyöstä Sonyn kanssa
Remedyn aiemmin P7-nimellä kulkeneen peliprojektin traileri julkaistiin yöllä Suomen aikaa Sonyn Playstation E3-tiedotustilaisuudessa. Tilaisuudessa esitelty uuden Control-pelin traileri on katsottavissa täältä. Yhtiö kertoi myös pelihankkeen laajasta markkinointiyhteistyöstä Sonyn kanssa. Control-peli tulee myyntiin vuonna 2019.
Control on kolmannen persoonan toimintaseikkailu, joka yhdistää Remedyn aikaisemmista peleistä tuttua asetaistelua ja yliluonnollisia voimia entistä laajempaan ja syvällisempään pelimaailmaan. Remedyn omalla Northlight-teknologialla kehitetty Control sijoittuu New Yorkiin, jossa salamyhkäisen Federal Bureau of Control -viraston uusi johtaja Jesse Faden ryhtyy taisteluun virastoon hyökkäävää tuonpuoleista uhkaa vastaan. Remedyn mukaan pelattavuus edellä rakennettu Control haastaa pelaajat ottamaan yliluonnolliset kyvyt haltuun oudon arkisessa ja ennalta-arvaamattomasti muuttuvassa ympäristössä.
Control julkaistaan odotetusti vuonna 2019 PlayStation 4- ja Xbox One -konsoleille sekä PC:llä Steam-kauppapaikassa. Uutta Remedyn tiedotteessa oli se, että Sony, Remedy ja 505 Games ovat sopineet markkinointiyhteistyöstä, jonka avulla Control saa huomattavasti näkyvyyttä PlayStation 4 -alustoilla.
Muistutamme, että pelin trailerin julkaisu E3-messuilla oli odotettu eikä julkaisu siten ole osakkeen kannalta merkittävä uutinen. Control-peliprojekti on käsityksemme mukaan edennyt yhtiön suunnitelmien mukaan niin kehitystyön kuin kumppanuuksien osalta, mikä on ollut positiivista. Nyt julkaistu markkinointikumppanuus Sonyn kanssa vahvistaa osaltaan positiivisia odotuksia pelin menestyksen suhteen, vaikka ensi vuonna tapahtuvan pelijulkaisun myyntimäärien ennustettavuus on toimialan luonteesta johtuen hyvin heikko.
Oma Remedyn vuoden 2019 liikevaihtoennusteemme perustuu noin 1,5 miljoonan pelikopion myyntiin, mikä edustaisi AAA-pelien markkinalla tyydyttävää suoritusta. Control-pelin menestys on yksi keskeisiä tekijöitä Remedyn strategian onnistumisen ja erityisesti ensi vuoden tuloksen kannalta, vaikka yhtiön moniprojektimalliin siirtyvä strategia ei pitkässä juoksussa ole yksittäisistä peleistä niin riippuvainen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut03.06.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 17,2 | 20,9 | 31,2 |
kasvu-% | 4,59 % | 21,49 % | 49,59 % |
EBIT (oik.) | 2,6 | −0,0 | 7,7 |
EBIT-% (oik.) | 15,05 % | −0,17 % | 24,74 % |
EPS (oik.) | 0,16 | −0,01 | 0,50 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,20 |
Osinko % | 1,23 % | ||
P/E (oik.) | 40,26 | - | 32,55 |
EV/EBITDA | 25,84 | 1 075,46 | 21,49 |