Remedy Q2 perjantaina: Välietappi ennen loppuvuoden tuloskasvuneljänneksiä
Remedy raportoi Q2-tuloksensa perjantaina klo 9.00. Remedy ohjeistaa tänä vuonna liikevaihdon ja tuloksen kasvun painottuvan toiselle vuosipuoliskolle, joten emme odota Q2-tulokselta vielä ihmeitä. Muutenkin vuosineljännestasolla kehitysmaksujen ajoitus sekä pelimyynnin sujuminen voivat heiluttaa Remedyn lukuja huomattavasti. Siten emme olisi huolissamme, vaikka tulos poikkeaisi ennusteista, kunhan koko vuoden kasvua ennakoivat näkymät ovat ennallaan. Tässä vaiheessa tärkeintä on peliprojektien eteneminen suunnitelmien mukaisesti, mikä mahdollistaa vahvan kasvun tulevien vuosien aikana.
Ennustamme Remedyn Q2-liikevaihdon pysyneen vertailukauteen nähden vakaana ja olleen 9,0 MEUR. Liikevaihto muodostuu ennusteessamme Control-pelin myynnistä sekä kehitteillä olevien pelien julkaisijoilta saaduista kehitysmaksuista. Remedyn Crossfire-tiimi on viimeistellyt alkuvuoden yksinpeliosuuksia Smilegaten tänä vuonna julkaistaviin CrossfireX- ja Crossfire HD -peleihin. Lisäksi Epic-projekteista on arviomme mukaan tuloutunut kasvavissa määrin kehitysmaksuja, kun myös suurempi projekti on siirtynyt mahdollisesti Q2:n aikana täyteen tuotantovaiheeseen.
Ennusteemme odottaa Remedyn Q2-liikevoiton laskeneen hieman vertailukaudesta ja olleen 1,7 MEUR (Q2’20: 2,1 MEUR). Näkyvyys Remedyn pelien myyntiin sekä kehitysmaksujen suuruuteen ja ajoitukseen on heikko, mikä luo merkittävää epävarmuutta tulosennusteisiin kvartaalitasolla. Isossa kuvassa katseet Remedyn tuloksen ja osakkeen arvostuksen suhteen ovat jo useamman vuoden päässä, jolloin nyt kehitteillä olevat projektit ovat markkinoilla ja uusia hankkeita on käynnissä. Siten Q2-tulosta olennaisempaa on tässä vaiheessa peliprojektien eteneminen suunnitelmien mukaisesti.
Odotamme Remedyn toistavan kasvavaa liikevaihtoa (2020: 41,1 MEUR) ja liikevoittoa (2020: 13,2 MEUR) ennakoivat näkymänsä Q2-raportissa. Ennusteemme odottaa liikevaihdon kasvavan tänä vuonna 12 % ja liikevoiton paranevan 15,4 MEUR:oon. Muutoin huomio raportissa kiinnittyy tulevista peliprojekteista mahdollisesti saataviin lisätietoihin. Remedy tiedotti kesäkuun lopussa kahdesta uudesta Control-projektista, jotka tuovat selvästi lisää konkretiaa tulevien vuosien kasvun rakennuspalikoihin. Uusien projektien myötä arvioimme Remedyn saavan vuonna 2024 merkittäviä tuloja ainakin 7 julkaistusta tai kehitteillä olevasta peliprojektista. Siten yhtiön kasvunäkymä vaikuttaa erittäin hyvältä myös vuoden 2023 jälkeen, johon olemme tähän mennessä ensisijaisesti peilanneet osakkeen arvostusta (2023e: EV/EBIT 18x). Houkuttelevan pitkän aikavälin tuloskasvupotentiaalin valossa Remedyn osakkeen arvostus näyttää mielestämme hyvinkin kohtuulliselta.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut12.05.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 41,1 | 45,9 | 48,8 |
kasvu-% | 29,83 % | 11,76 % | 6,28 % |
EBIT (oik.) | 13,2 | 15,4 | 14,8 |
EBIT-% (oik.) | 32,23 % | 33,47 % | 30,26 % |
EPS (oik.) | 0,86 | 0,93 | 0,90 |
Osinko | 0,15 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 0,38 % | 1,19 % | 1,49 % |
P/E (oik.) | 45,55 | 18,08 | 18,69 |
EV/EBITDA | 31,50 | 9,30 | 8,72 |