Tokmanni tiedotti torstaina lanseeraavansa Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman. Uusi ohjelma lanseerataan 16.8 ja se tarjoaa asiakkaille tarjouksia ja muita etuja sekä palveluita. Osana palvelua ovat kanta-asiakastarjoukset, tuote-erät, palvelutarjoukset, ja tietoa esimerkiksi Tokmannin tuotteista, palveluista ja tapahtumista. Joistain muista kanta-asiakasohjelmista poiketen, Tokmanni ei jaa asiakkailleen bonuspisteitä tai luokittele heitä eri tasoihin.
Yhtiö mainitsee kanta-asiakasohjelman olevan tärkeä osa Tokmannin uuden 2021-2025 strategian toteuttamisessa. Arviomme mukaan ohjelma voi hyvin toteutettuna tukea Tokmannin hintamielikuvaa ja kohentaa asiakaskokemusta, kun esimerkiksi ostosten tiedot ja kuitit tallentuvat jatkossa automaattisesti sähköiseen muotoon. Yhtiön kannalta kanta-asiakasohjelma mahdollistaa arvokkaan asiakasdatan keräämisen, mitä voi käyttää kysynnän analysoimiseen ja ennakoimiseen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Tokmanni Group
Tokmanni on vuonna 1989 perustettu halpatavaroihin keskittyvä vähittäiskauppayhtiö. Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Tokmannilla eri puolilla Suomea noin. 200 myymälää.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.07.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 073,2 | 1 144,1 | 1 224,0 |
kasvu-% | 13,65 % | 6,61 % | 6,98 % |
EBIT (oik.) | 100,2 | 111,8 | 121,3 |
EBIT-% (oik.) | 9,34 % | 9,77 % | 9,91 % |
EPS (oik.) | 1,23 | 1,38 | 1,51 |
Osinko | 0,85 | 0,99 | 1,06 |
P/E (oik.) | 13,18 | 11,02 | 10,04 |
EV/EBITDA | 7,88 | 6,78 | 6,40 |