Marimekon Q1 oli selvästi odotuksiamme vahvempi liikevaihdon ja kannattavuuden osalta. Teimme kuluvan vuoden ja lähivuosien tulosennusteisiimme noin 10 %:n korjaukset ylöspäin ja nostamme tästä johtuen tavoitehintaamme. Yhtiön varovainen ohjeistus, korkealle tasolle nousseen kannattavuuden kestävyyteen...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.05.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 111,9 | 120,6 | 130,4 |
kasvu-% | 9,34 % | 7,80 % | 8,15 % |
EBIT (oik.) | 12,2 | 13,3 | 14,4 |
EBIT-% (oik.) | 10,92 % | 11,02 % | 11,04 % |
EPS (oik.) | 1,02 | 1,24 | 1,35 |
Osinko | 1,85 | 0,90 | 0,95 |
Osinko % | 44,47 % | 7,40 % | 7,81 % |
P/E (oik.) | 4,09 | 9,82 | 9,02 |
EV/EBITDA | 0,53 | 4,42 | 4,15 |